TEKNOLOJİ

Sebla Kutsal | 13.12.2018 - 13:40

Apple’dan yayıncıları tedirgin eden ‘Netflix modeli’

ABD merkezli teknoloji firması Apple, dergi ve haber abonelik servisini sunmaya hazırlanıyor.

Bu yılın ilk çeyreğinde dijital dergilik uygulaması Texture‘ı satın alan Apple‘ın, bir süredir beklenen dergi ve haber abonelik servisini ne zaman kullanıma sunacağı belli oldu. Bloomberg’ün haberine göre, abonelik servisi Apple News uygulamasının bir parçası olarak, 2019’un bahar aylarında lanse edilecek.

Apple’ın The Wall Street Journal ve The New York Times gibi büyük gazeteleri de Texture’a katmak istediği ve haber içeriği için yeni bir tasarım planladığı da Bloomberg’ün iddiaları arasında. Yeni tasarımın, basılı dergilere benzerlikten uzaklaşarak online haberlerin görünümüne yaklaşacağı belirtiliyor.

Yayıncılar tedirgin
Apple’ın yeni servisinin yayıncıları tedirgin ettiği de söyleniyor. Bunun nedeni, 9,99 dolar gibi makul bir fiyata “her şey dahil” şeklinde sunulan abonelik hizmetinin birçok açıdan Netflix’e benzemesi ve yayıncıların ekmeğini elinden alabilme ihtimali. Hâlihazırda tek bir yayına ödenen abonelik fiyatı yaklaşık olarak Apple’ın dergilik hizmeti kadar, hatta daha ucuz. Yayıncıların beklentisi, Apple’ın uygulaması içinde kendilerine özel bir ödeme duvarı oluşturabilmek yönünde. Apple, yayıncıları dijital dergilik modeline ikna etmek için, ortaklık sayesinde büyük oranda artacak abone sayılarının kayıplarını telafi edeceğini öne sürüyor.

Texture şu an 200’den fazla dergiye erişim sağlıyor. Bunlar arasında; Vanity Fair, EW, GQ, Vogue, Forbes, Time, People, Rolling Stone, Cosmopolitan, Sports Illustrated, Bloomberg Businessweek gibi yayınlar var.