Apple’ın bugün yayına giren yeni reklam filmi veri gizliliğinin neden bu kadar önemli olduğuna dikkat çekiyor. Reklamda, paylaşılması istenmeyen kişisel bilgileri herkesin içinde düşünmeden söyleyen insanlar gösteriliyor.
Reklam filminde; “Boşanma avukatı bulmak için sekiz siteye baktım.” diyen bir kişi üzerinden Safari öne çıkarılıyor ve Safari’nin, yolunuza çıkan izleyicileri ortadan kaldığı, Akıllı Takip Önleme özelliği ile sizi bir siteden diğerine izleyen reklamverenleri durdurmaya yardımcı olduğuna bir gönderme yapılıyor. “Evim buraya 300 metre uzaklıkta.” diyen bir başka kişinin bu paylaşımı üzerinden ise Apple Haritalar’ın gizliik konusundaki artılarına vurgu yapılıyor ve aslında “Harita uygulaması, verilerinizi Apple ID’nizle ilişkilendirmez ve Apple gittiğiniz yerlerin geçmişini tutmaz” mesajı veriliyor.
Apple’ın kullanıcıların gizliliğini en ön planda tutacak şekilde tasarlanan bir diğer özelliği “Tüm hesaplarımın şifresi”. Reklam filminde bu özelliğin kredi ve banka kartı numaralarınızın Apple tarafından gizlendiği ve Apple’ın, sizinle ilişkilendirilebilecek işlem bilgilerini saklamadığına dair bir başka gönderme var. Ve tabii Apple Sağlık’ı da unutmayalım. Reklam filminde “Kalp atış hızım şu anda 150, 151, 152, şimdi tekrar 150 oldu” diyen kişinin bu deyişi ise Apple Sağlık’ta karşımıza şöyle çıkıyor: Apple ürünlerinde Sağlık uygulamasının hangi bilgileri alabileceğini ve bu bilgilerin kimlerle paylaşılacağını kullanıcı kontrol eder. Telefonunuz parola, Touch ID veya Face ID ile kilitliyken Sağlık uygulamasındaki tüm sağlık ve fitness verileriniz şifrelenir. watchOS ve iOS’in en yeni sürümlerini kullanıyorsanız ve iki faktörlü kimlik doğrulamayı etkinleştirdiyseniz sağlık ve aktivite verileriniz Apple’ın okuyamayacağı bir şekilde yedeklenir. Şunu da eklemekte fayda var. Reklam filminde ön plana çıkarılan bütün bu uygulamalar, telefonunuzdaki bilgileri koruyan parolayla şifreleme gibi güçlü güvenlik dayanaklarını temel alıyor.
Yorumlar