Reklam teknolojisi (ad-tech) şirketi Rubicon Project, önce yayımladığı ardından sildiği bir basın bülteni paylaştı. Bültende Apple’ın iAd programıyla işbirliği yapacağından bahsediliyordu.
Business Insider’da yer alan habere göre Apple, işbirliği ile iAd programının programatik reklamcılığı benimsemesinde yardımcı olmasını hedefliyor. Böylelikle atılan bu adım, sayıları 250 binin üzerinde olan mobil yazılımcılara destek olacak.
Projenin devam edeceğini düşünürsek; Apple’ın niyetinin reklam alanında daha ciddi olduğuna dair bir kanıt sunuyor.
Programatik satın alma, dijital reklam satın almacıları için artık bir standart haline geliyor. Mobil cihazlarda reklam hizmeti veren rakip reklam şirketleri (Apple’ın iOS cihazları dâhil) de aynı yöntemi kullanıyor. Böylelikle atılan bu adım ile iAd, rekabet ortamına taşınmış olacak.
Bu durum aynı zamanda Steve Jobs’un öncelik verdiği konseptinden bugüne ne kadar yol alındığına da ışık tutuyor.
Apple’ın eski CEO’sunun 2010 yılında tanıtımını yaptığı sırada mobil reklamcılığın işe yaramaz bir şey olduğunu ifade etmiş; iAd’in daha iyi ve daha farklı olduğunu belirtmişti. Apple, reklamverenlerin cihazları için orijinal deneyimler yaratmalarına öncülük etmek istiyor ve bunun için yayına alınacak her reklamı gözden geçirip; onaylama sürecini devam ettiriyor.
Kaynak: re/code
Yorumlar