Skip to main content

Kullanıcılarına dinleme alışkanlıklarına göre şarkı listeleri sunma kapasitesini artırmayı hedefleyen Apple, müzik analiz girişimi Asaii’yi 100 milyon dolara satın aldı.

Dijital müzik endüstrisindeki  atılımlarına bir yenisini daha ekleyen Apple, müzik analiz girişimi Asaii’yi 100 milyon dolara satın aldı. Apple’ın bu hamlesinin arkasında şirketin müzik içerik önerilerini güçlendirme isteği yatıyor.

Geçtiğimiz Nisan ayında 40 milyon ücretli kullanıcı barajını aşan Apple’ın, hâlen çevrimiçi müzik servisi pazarında en büyük rakibi Spotify’ı yakalamak için ciddi bir çaba sarfettiğini söylemek mümkün. Assai’nin analiz platformu sayesinde, Apple’in müzik listelerini kullanıcıların dinleme alışkanlıklarına göre düzenleyebileceği ve kişilere sevdiği şarkıları önerebileceği belirtiliyor.

Apple, Spotify ile rekabette öne geçmek için geçtiğimiz ay da Shazam’ı satın almıştı. Shazam uygulaması, çalan şarkıyı bulabilme özelliğine sahip.