Skip to main content

Akıllı telefon pazarında kâr verileri açıklandı.

Araştırma ve danışmanlık firması Counterpoint’in araştırmasına göre, akıllı telefon pazarında elde edilen kârın yüzde 62’si Apple’a ait. Araştırma bu yılın 2Ç verilerine dayanıyor. Çalışmada ikinci sırada Samsung yer alıyor ve Samsung’un kârı yüzde 17 olarak açıklanıyor. Sıralamadaki diğer üretici ve kârları şu şekilde aktarılıyor: Huawei (yüzde 8), Oppo (yüzde 5), Vivo (yüzde 4) ve Xiaomi (yüzde 3). Çalışmada geriye kalan 600’den fazla cihaz üreticisinin de kalan yüzde 1’lik kârı paylaşmak için mücadele ettiği belirtiliyor.

Çinli markalar 2 milyar dolar kâr etti
Araştırmada Çinli markaların üst segmente ait telefonları saldırgan pazarlama teknikleriyle satmaya başlamasının bu markaların kârlarını yükselttiği aktarılıyor. Buna göre, Çinli üreticiler bu cihazların satışında 2 milyar dolar kâr elde etti. Apple’ın kârı ise 6 milyar doları geçti. Çalışmayı kaleme alan Analist Karn Chauhan, Samsung’un kârındaki düşüşü de ele alıyor. Chauhan düşüşün ardında Galaxy S9 serisi satışlarının beklentilerin altında kalmasına bağlıyor. Chauhan bu serinin bir önceki seri olan Galaxy S8’in 2017 2Ç satışının yüzde 24 altında kaldığını aktarıyor.



Segmentler arası mücadele

Counterpoint’in analizinde ürün segmentlerine göre kâr verileri de yer alıyor. Buna göre, en kârlı akıllı telefonlar üst seviye cihazlar. Bununla beraber Counterpoint ürün segmentlerini üç fiyat aralığına göre gruplandırıyor: 400-600 dolar, 600-800 dolar ve 800 dolar üstü cihazlar. En yoğun rekabetin yaşandığı segment 400-600 dolar aralığı olurken, burada Apple ve Oppo yüzde 22 ile en çok cihaz satan iki marka olarak karşımıza çıkıyor. Bu segmentteki diğer markalar ise şöyle: Samsung (yüzd 16), Huawei (yüzde 14), Xiaomi (yüzde 6) ve OnePlus (yüzde 5). 600-800 dolar segmentinde ise Appe yüzde 44 paya sahip iken Samsung ise yüzde 41’le Apple’ı takip ediyor. 800 dolar ve üzeri segmentin tek hâkimi de yüzde 88’lik payla Apple.


Üst segment cihaz satışlarının bölgelere göre dağılımı
Araştırmada ele alınan diğer bir nokta da, üst segment cihazların satıldığı bölgelere göre dağılımı. Yedi coğrafî bölgenin değerlendirildiği çalışmada Apple, şu bölgelerde ilk sırada yer alıyor: Kuzey Amerika, Ortadoğu-Afrika, Batı Avrupa, Çin ve Asya-Pasifik. Samsung ise Latin Amerika ve Orta-Doğu Avrupa bölgelerinde en çok akıllı telefon satan marka. Buna karşılık, Samsung; Kuzey Amerika, Ortadoğu-Afrika, Batı Avrupa ve Asya-Pasifik’te ikinci sırada yer alıyor. Apple ise Latin Amerika ile Orta-Doğu Avrupa bölgelerinde ikinci olurken, Çin’de ikinci sırada Oppo karşımıza çıkıyor.

Counterpoint’in araştırma için kullandığı metodoloji telefonlardaki  malzemeleri takip etmeye yarayan bir yazılım ile tedarik zincirinde yer alan firmalarla yapılan görüşmelere dayanıyor.