Akbank tarafından yapılan açıklamaya göre, banka Azure OpenAI servis altyapısını kullanarak bir akıllı yardım asistanı geliştirdi ve çalışanlarının kullanımına sundu.
Akbank, dört aydan kısa bir sürede geliştirdiği akıllı yardım asistanını bankacılığın yardımcı pilotu olarak tanımlıyor. Banka açıklamasında, bu akıllı yardım asistanı sayesinde saha ve genel müdürlük çalışanlarının müşteri taleplerini çok daha hızlı ve kolay bir şekilde çözüme kavuştururken, çalışan destek ihtiyaçları için de etkin şekilde yardım alabildiğini ifade ediyor.
Akbank’ın açıklamasında, üretken yapay zekâ destekli chatbot teknolojisine sahip bu asistanın, bankacılık dünyasındaki 10 binden fazla dokümandaki detaylı bilgileri harmanlayarak çalışanların günlük konuşma dilindeki karmaşık sorularını dahi nokta atışı yanıtladığı belirtiliyor.
Akbank, akıllı yardım asistanının sorulan her 10 sorudan en az 9’unu doğru cevapladığını ve öğrenen algoritması sayesinde bu oranın sürekli iyileştirildiğini söylüyor.
Akbank Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Gökçay, yakın zamanda üretken yapay zekâ alanında Microsoft ile uzun vadeli ve yoğun bir işbirliği başlattıklarını belirterek, “Bu çalışmalarımızın ilki, dört aydan kısa bir sürede hayata geçirdiğimiz ve bankacılığın yardımcı pilotu olarak hizmet veren akıllı yardım asistanı oldu. Azure OpenAI servisiyle entegre sohbet botu ile akıllı yardım asistanı, bankacılık alanındaki 10 binden fazla dokümanda yer alan detaylı bilgileri öğrenip harmanlayarak çalışanlarımızın doğal konuşma dili ile ilettikleri karmaşık sorularına saniyeler içinde nokta atışı yanıtlar veriyor. Bu sayede müşteri deneyimini mükemmelleştirme, operasyonel verimlilik, iş zekâsı ve inovasyon alanlarında önemli avantajlar yaratırken, sektörümüz için de örnek oluşturuyoruz. Binlerce çalışanımıza yardımcı pilotluk yapan akıllı asistanımızın hızlı ve sürekli hizmet verebilmesini Microsoft ile yaptığımız özel bir işbirliği ile sağladık. Böylece, Azure OpenAI PTU özelliğini kullanan dünyadaki öncü kurumlardan biri olduk. İlerleyen dönemde farklı üretken yapay zekâ çözümlerimizi çalışanlarımız ve müşterilerimizle buluşturmaya devam edeceğiz” dedi.
Yorumlar