İŞ DÜNYASI

DigitalAge | 26.12.2019 - 10:23

Akbank’tan sosyal dijital cüzdan: Tosla

Akbank’ın e-para şirketi AkÖde’nin ilk ürünü olan Tosla’yı AkÖde Genel Müdürü Sitare Sezgin ile konuştuk.

Akbank’ın e-para şirketi AkÖde’nin ilk ürünü olan Tosla bir dijital cüzdan. Gençlerin basit finansal ihtiyaçlarını karşılamak üzere hayata geçirilen Tosla aynı zamanda sosyal bir platform. Tosla’yı AkÖde Genel Müdürü Sitare Sezgin ile konuştuk.

Tosla ne işe yarıyor? Kullanıcısına neler vadediyor?
Banka hesabı olsun olmasın dileyen herkes Tosla uygulamasını cep telefonuna indirerek cep telefonu ve e-posta bilgileri ile bir Tosla hesabı açabiliyor. Tosla’yı indirmek ve Tosla hesabı açmak ücretsiz. Tosla’yı dijital bir cüzdan gibi düşünebilirsiniz. Üç farklı yolla (Akbank ATM’lerinden, herhangi bir banka hesabından veya herhangi bir banka kartı) ile Tosla hesabınıza ücretsiz para yükleyebilir, dilediğiniz zaman bu parayı çekebilirsiniz.

Tosla uygulaması ile arkadaşlarınıza ücretsiz olarak 7/24 para gönderebilir, onlardan para isteyebilirsiniz. Tosla içerisinden popüler oyun pinleri ve OynaKazan jokerlerini alabilir, anlaşmalı firmalarda QR ile ödeme yapabilirsiniz. Ayrıca temassız ve çipli Tosla Kart ile Tosla bakiyenizi yurtiçi veya yurtdışı hem online hem offline tüm alışverişleriniz için kullanabilirsiniz.

Tosla aynı zamanda sosyal bir platform olması. Yarattığı sosyal deneyimin kapsamında neler var?
Uygulama içerisinde arkadaşlarınızı bulabilir, takip edebilir ve takip edilirsiniz. Yaptığınız işlemler ile ilgili paylaşımlar yazabilir bu paylaşımlarınızı arkadaşlarınızla paylaşabilir, arkadaşlarınızın paylaşımlarını görebilir, bu paylaşımları beğenebilir ve yorum yapabilirsiniz.

Şu ana dek kaç kişi uygulamayı indirdi? Ve bir yıl içinde hedeflediğiniz sayı nedir?
Tosla Aköde’nin ilk uygulaması ve henüz daha çok yeni. Gençlerin basit finansal ihtiyaçlarını karşılamak üzere kuruldu. Şu anda basit özellikleriyle pazara çıkan Tosla’ya yeni birçok özellik daha gelecek, ürün geliştirmelerimiz hız kesmeden devam ediyor. Gençlerden dinlediğimiz ihtiyaçları önceliklendirdik, hem para transferleri hem de ödemeler alanında yeni özelliklerimiz yeni sürümlerle hayata geçecek. Uygulamamızın marka lansmanını 17 Eylül itibari ile yapmaya başladık. Gençlere yönelik çok dinamik iletişimlerimiz artık yayında. Gençlerin yoğun olarak vakit geçirdiği dijital platformlarda yaygın şekilde Tosla videolarımızı görebilirsiniz. Ayrıca TV ve açık havada Tosla reklamlarına denk gelebilirsiniz. En kısa zamanda yüz binlerce Toslayanı aramıza katmayı hedefliyoruz.
Tosla’nın iletişiminde hedef kitlesinin gençler olduğunu görüyoruz. Bu ilerleyen zamanlarda değişebilir mi?
Hedef kitleyi ve ihtiyacı net bir şekilde belirleyip çok boyutlu bir bakış açısı ile değerlendiren ve odaklı çözümler sunan platformların başarılı olduğu dijital bir çağın içindeyiz. Günümüz kullanıcıları özellikle sürekli mobil yaşayan genç kesim, kendi ihtiyaçlarını en basit ve net şekilde çözen, konsantrasyonu yüksek, uçtan uca en iyi deneyimi sunan ürünleri kullanmayı tercih ediyor. Tüm dünyada fintech’lerin yükselişinin ana nedenlerinden biri de bu konsantrasyon. Biz de Tosla’yı gençlerin temel finansal ihtiyaçlarını hızlı ve kolay biçimde gerçekleştirmelerini sağlamak için oluşturduk. Öncelikle hedef kitlemize odaklı biçimde ürünümüzü ve sunacağımız hizmetleri zenginleştireceğiz.

Aslında Tosla, gençlere odaklı olmasının yanı sıra, sunduğu kolay ve farklı müşteri deneyimi ile her kesimin rahatlıkla alıp kullanabileceği esnekliğe sahip. İlerleyen dönemlerde kullanıcı profilinin ihtiyaçlarına göre farklı gelişmeler de planlanabilir.

Tosla’da ilerleyen günlerde sunmayı planladığınız inovatif özellikler neler?
Hem ödemeler hem de para transferi alanında gençlerin ihtiyaçları doğrultusunda kendimizi her geçen gün yeniliyoruz. Tosla ile yaşanan deneyimin kusursuz olması bizim için kritik önemde. Tosla’yı gençler arasında bir ‘lovemark’ yapmak için durmadan çalışmaya devam ediyoruz. İlerleyen dönemde hem iş birliklerimiz hem de eklenecek yeni özelliklerimiz ile gençlerin hayatında daha fazla yer edeceğimize inanıyoruz. Çok yoğun bir tempo ile her iki alanda da çalışmalarımız sürüyor, ürünü takipte kalmanızı öneririz.

Tosla, AkÖde’nin ilk ürünü. Peki AkÖde’nin Tosla dışında gündeminde neler var?
Sektörün önünün çok açık olduğunu düşünüyoruz. Odaklanılabilecek çok fazla konu, geliştirilecek çok fazla çözüm var. Teknoloji hızla gelişiyor, blockchain gibi bir olgu girdi mesela hayatımıza. Ya da platformların birbiri ile konuşabilmesi için API’lerden bahsediyoruz. Tüm bu gelişmeler bizim geliştireceğimiz çözümleri de etkileyecek. Benzer şekilde tüm finans ekosisteminin bakış açısının da bu doğrultuda kendini güncelleyeceğini, güncellemek zorunda kalacağını düşünüyoruz. Biz de hem pazardaki ihtiyaç ve beklentileri hem de sektördeki gelişmeleri ve yeni teknolojileri yakından takip ediyoruz. İlerleyen dönemde geliştireceğimiz çözümler Tosla’ya eklenecek yeni ürün özellikleri, hedef kitleyi genişletecek yeni kullanım alanları ya da yepyeni ürünler olarak pazara sunulabilir.