Akbank, inovasyon merkezi Akbank LAB çatısı altında, kendi girişimlerini kurmak isteyen çalışanlarını desteklemek amacıyla Akbank+ programını yürütüyor. Programın ikinci döneminde Akbank, oyun stüdyolarının pazarlama faaliyetlerinde veri odaklı kararlar almalarını sağlayan Metriqus girişimine 400 bin dolar yatırım yaptı.
Akbank+’ın ilk döneminde atık süreçlerini dijitalleştiren Waste Log ve elektrikli araç sahiplerinin deneyimlerini iyileştiren Voltla girişimlerine yapılan yatırımla birlikte, gerçekleştirilen toplam yatırım 1 milyon 400 bin dolara ulaştı.
Akbank+ programı kapsamında Akbanklı Timur Demirkıran ve Esra Atakişi tarafından geliştirilen Metriqus, mobil oyun stüdyolarının pazarlama faaliyetlerinde veriyi daha etkin kullanmalarını sağlıyor. Metriqus çözümü ile oyun stüdyoları, pazarlama faaliyetlerine yönelik akıllı içgörülere ulaşabiliyor ve tüm verilerini tek bir noktadan yönetebiliyor. Böylece pazarlama stratejilerini daha veri odaklı hale getirerek, doğru hedef kitleye ulaşmak için öneriler alabiliyor.
Akbank+ programının Akbank’ın ‘Bankacılığın Geleceğini Tanımlama’ yolculuğunun bir yansıması olduğunu belirten Akbank Bireysel Bankacılık ve Dijital Çözümler Genel Müdür Yardımcısı Burcu Civelek Yüce, “Akbank+ programı ile Bankamızın kurum içi girişimcilik kaslarını güçlendirmeye devam ediyoruz. Gelecek dönemde de yenilikçi çözümlerle Türkiye inovasyon ekosistemini güçlendiren Akbanklıları desteklemeye devam edeceğiz” dedi.
Akbank İnsan ve Kültür Genel Müdür Yardımcısı Pınar Anapa ise “Kurum içi girişimcilik programımız Akbank+ ile Akbanklıları girişimci olmaya, yaratmaya ve fikirlerini hayata geçirmeye teşvik ediyoruz. Bu seneki ilk, toplamda üçüncü spin-off’umuz olan Metriqus girişimini gönülden tebrik ediyorum” dedi.
Yorumlar