Japonya başta olmak üzere Güney Asya pazarının önemli eticaret oyuncularından Netprice, akakce.com’a ortak oldu. Yüzde 20 oranında gerçekleşen ortaklık ile Netprice, Güney Asya ve ABD’den sonra Türkiye eticaret pazarına akakce.com ile adım attı.
2000 yılından bu yana karşılaştırmalı alışveriş platformu olarak hizmet veren akakce.com, Japon eticaret pazarının liderlerinden Netprice ile stratejik işbirliğini ortaklığa taşıdı. Gerçekleştirdiği yatırımla Netprice, akakce.com bünyesinde bulunan iki şirketin de yüzde 20 hissedarı haline gelirken, Türkiye eticaret pazarına giriş yapan ilk Japon şirket oldu.
Ortaklık ile ilgili bilgi veren akakce.com Kurucu Ortağı Koray Karataş, ülkemizde internetten yapılan alışverişlerin yüzde 10’u mobilden gerçekleştiğini ve bu rakamın 2 yıl içerisinde yüzde 30’lara ulaşacağını düşündüklerini belirtti. Ayrıca 66 milyon mobil internet kullanıcısına ulaşan Netprice ile olan ortaklıklarını mobil dünyadaki deneyimlerinden yararlanmak adına değerli buldukları yorumunu yaptı.
100 milyar dolar’ı aşkın eticaret hacmi ile Japonya’nın dünyada ilk üç içinde yer aldığına dikkat çekenNetprice CEO’su Teruhide Sato,Türkiye’deki ekonomik göstergelerin olumlu olmasının kendilerini bu pazara girmek için teşvik ettiği ifadesini kullandı.
Yorumlar