Skip to main content

ABD  tüketici elektroniği sektörü, dünya tüketici elektroniği sektöründe önemli bir yere sahip. Veriler durumu ortaya koyuyor ve ülkedeki endüstrinin bu yıl 292 milyar dolar büyüklüğe ulaşacağını öngörüyor

ABD Tüketici Teknolojisi Birliği (CTA), 3 Ocak’ta ABD için 2017 tüketici elektroniği pazar tahminlerini açıkladı. Buna göre, bu yılsonu itibarıyla ABD’de tüketici elektroniği pazarı 292 milyar dolar büyüklüğe ulaşması bekleniyor. 5-8 Ocak’ta ABD’nin Las Vegas kentinde düzenlenen tüketici elektroniği fuarı (CES) öncesi medyayla paylaşılan raporda, 2016 ile karşılaştırıldığında yüzde 1,5’lik artışa dikkat çekiliyor. Bu artışta akıllı ev cihazları, giyilebilir teknoloji ürünleri ve 4K TV gibi gelişmekte olan teknolojilerin bu artışta payı olduğu aktarılıyor. Bu yükselişin ardındaki nedenleri CTA Yonetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Gary Shapiro şu sekilde dile getiriyor: “Tahminlerimiz, bağlanabilirliğin günümüzü ileri  taşıyan eğilimlerden biri olduğu yönünde. Birçok tüketici internete bağlı ürünlerin bilgiye istenilen zaman ulaşabilme, eğlence ve diğer özelliklerini keşfediyor.” Shapiro, “Kullanıcılar internete bağlı yenilikçi ürünlerin hayatımızı daha iyi yöne taşıdığını anlıyor ve daha güvenli, sağlıklı ve mutlu hayat için bizlere yardımcı olduğunu düşünerek daha fazla control ve kişiselleştirme sunuyor” ifadesini kullanıyor.

Gelişmekte olan teknolojilerin krali 4K TV’ler

CTA’ın raporunda gelişmekte olan teknolojiler ve doyuma ulaşmış teknolojiler olmak üzere iki kategori bulunuyor. Gelişmekte olan teknolojiler tarafına baktığımızda CTA, bu yıl 600 milyon ürün satılacağını öngörüyor. Bu da 2016’ya oranla yüzde 5 artış anlamına geliyor. Akıllı ev cihazlarında tahmin, 29 milyonluk satış ve 3,5 milyar dolarlık ciroya ulaşılacağı yönünde. (2016’ya gore, satışta yüzde 63, ciroda yuzde 57 artış). Dijital asistan cihazlarındaki beklenti ise 4,5 milyon satış ve 608 milyon dolarlık ciro yapılacak. (2016’ya gore, satışta yüzde 52, ciroda 36’lık artış). 4K TV’ler bu kategorinin lideri ve bu yıl 15,6 milyon cihaz satılması ve 14,6 milyar dolarlık ciro elde edilmesi bekleniyor. (2016’ya göre, satışta yüzde 51, ciroda yüzde 38 artış). VR kategorisindeki durum şöyle: 2,5 milyon cihaz satışı ve 660 milyon dolar ciro beklentisi. (2016’ya oranla satışta yüzde 79, ciroda yüzde 43 artış). Sıradaki cihaz kategorisi ise drone ve bu cihazlarda 3,4 milyon satış ve bir milyar dolara ulaşan bir ciro beklentisi egemen. (2016’ya göre satışta yüzde 40, ciroda yüzde 46 artış). Bu kategorinin son ürünü, giyilebilir cihazlar. CTA’e göre, bu yıl 48 milyon cihaz satılacak ve 5,5 milyar dolarlık gelir edilecek. (2016’ya göre, satışta yüzde 14, ciroda 3 artış).

Doyuma ulaşmış teknolojiler kategorisinin lideri, akıllı telefonlar

CTA’ın paylastığı verilere göre, bu kategorideki cihazlar endüstri gelirlerinin yüzde 48’ini oluşturuyor. Kategorilere göre ele aldığımızda ABD’deki akıllı telefon satışları bu yıl 185 milyon akıllı telefon satılacak ve 55,6 milyar dolar gelir elde edilecek. (2016’ya oranla satışta yüzde 3, ciroda yuzde 2 artış). TV tarafında 39 milyon satış ve 17,8 milyar dolar gelir beklentisi var. (2016’ya göre, satış ve ciroda yüzde 2’lik düşüş). Tablette ise 59 milyon satış ve 16 milyar dolarlık gelir öngörüsü mevcut. (2016’ya göre, satışta yüzde 5, ciroda yüzde 8 düşüş). Dizüstünde 27 milyon satış ve 15,6 milyar dolarlık ciro tahmini mevcut. (2016’ya oranla satış adedi sabit kalsa da, ciroda yuzde 3’lük düşüş var). Son kategori ise masaüstu ve burada 6,7 milyon satışa karşılık 3,9 milyar dolarlık ciro beklentisi var. (2016’ya oranla satışta yüzde 7, ciroda yüzde 8 düşüş).

Raporun tamamına ilişkin bir değerlendirme yapan Gary Shapiro, tüketici elektroniği sektörünün ABD’nin ekonomik büyümesine katkısına büyük olduğunu vurguluyor. Shapiro’nun verdiği bilgiye göre, bu sektör doğrudan veya dolaylı olarak 15 milyon kişiye istihdam sağlıyor ve ülkenin GSMH’nin yüzde 10’nundan fazlasını oluşturuyor.

CTA, tüketici elektroniği sektörüne ait tahminlerini yılda iki kez (Ocak ve Temmuz aylarında) yayımlıyor. CTA bu tahminler için 300’den fazla tüketici elektroniği ürününü takip ederek, fabrikadan bayilere satışları baz alıyor.