Dünya çapında 1.86 milyar kullanıcısı bulunan Facebook, akıllı telefon uygulamasında başrolü kameraya veren, kullanıcılarını daha çok fotoğraf çekmeye özendiren Stories (Hikayeler) özelliğini blogundan duyurdu.
Kamera odaklı rakibi Snapchat’in yadsınamaz etkisiyle önce Instagram’a Hikayeler özelliğini getiren Facebook, bu platformda yakaladığı başarıyı kendi uygulamasına da taşımayı hedefliyor. Facebook Stories, kullanıcıların fotoğraf ve videolarını Instagram’daki gibi paylaşmasına imkan tanıyor. Snapchat’ten alışık olduğumuz kamera filtreleri ve maskeler gibi birçok eğlence unsuru, özelliği daha da çekici hale getiriyor.
Facebook haber akışının üst kısmında yer alan Facebook Stories’de paylaşılanlar 24 saat boyunca sayfada kalacak. Hikayelerini herkese göstermek istemeyenler içinse, sadece seçtikleri arkadaşlarıyla paylaşım yapabilecekleri Facebook Direct alternatifi mevcut.
Basına konuşan Facebook Ürün Müdürü Connor Hayes, kamera kullanımının daha ön plana çıkarıldığı bu yeni özelliklerinin fikrini Snapchat’ten almadıklarını, Facebook kullanıcılarından esinlendiklerini, amaçlarının onlara Facebook’ta yapacak daha çok şey sunmak olduğunu söyledi.
Yorumlar