Influencer marketing günümüz dünyasında yeni nesil pazarlama trendlerinden biri. Bu doğrultuda yapılanan INFLOW Travel ise markaları dünyaca ünlü influencer’lar ile 18-19 Nisan’da İstanbul’da bir araya getiriyor. INFLOW Summits Yönetim Kurulu Başkanı Emre Gelen ve INFLOW Kurucu Ortağı Afşın Avcı etkinliği anlatıyor.
Afşın Avcı (A.I): Ajans olarak (AFI) son 3 yıldır lokal ve global çeşitli influencer projeleri yaptık ve gördük ki, turizm alanında markaların tanıtım şekillerinin ciddi anlamda değişmesi gerekiyor. Çünkü influencer marketing işe yarıyor. Bizdeki influencer marketing deneyimini Emre Gelen’in sektör bilgisi ile birleştirip böyle niş bir dikeyde global bir etkinlik markası oluşturmak istedik.
Emre Gelen (E.G): Daha önce gerçekleştirdiğimiz daha geniş çaplı turizm etkinliklerinin içinde influencer odaklı çalışmaların etkinliğin geneline nazaran daha verimli olduğunu gördükten sonra bu doğrultuda bir fikir gelişti. Türkiye’de başka bir örneği yok; globalde benzer bir organizasyon var ama INFLOW’un farkı tamamen influencer ve marka platformu olması.
Bu etkinlik kapsamında INFLOW’un yürüttüğü iş birlikleri nelerdir?
E.G: INFLOW Travel Summit her ne kadar turizm dikeyinde kurgulanmış olsa da, bu sektör birçok farklı sektörü bir araya getirdiği için paydaşlarımız da çok çeşitli. Türk Hava Yolları’ndan Gloria Hotels & Resorts’e, Türk Telekom ve TAV’dan Turkey Home’a birçok markayla işbirliği yapıyoruz
B2I toplantıları INFLOW tarafından geliştirilen bir konsept ve tamamen marka ve influencer odaklı. Böyle bir konsept markalar nezdinde nasıl algılanıyor?
A.I: B2I (Business to Influencer) konsepti her iki tarafa da çok somut bir fayda sağlıyor. Yılın yarısını evinin dışında geçiren influencer ile onlarca pazarlama hedefi ve aktivitesi olan marka yöneticisini yüz yüze ve sadece iş konuşmak amaçlı bir araya getiriyoruz. Bu konsept, INFLOW’un en önemli ürünü diyebiliriz.
E.G: Influencer’lar işleri ve eğilimleri gereği iletişime açık insanlar; bunu ister yüz yüze ister dijital ortamda yapabilirsiniz. Burada önemli olan karşıdaki kişiyle somut ve birebir temas kurmak ki, B2I sistemi bu noktada devreye giriyor. Geliştirdiğimiz özel bir matchmaking (eşleştirme) sistemiyle etkinlikten günler önce toplantılar belirlenmiş oluyor.
Günümüz seyahat trendlerinde teknoloji ve sosyal medyanın etkisini nasıl değerlendiriyorsunuz? Gelecek dönemde öngördüğünüz yenilikler var mı?
A.I: Teknoloji ve sosyal medya sayesinde artık turizm sektörü hayal pazarlamaktan deneyim pazarlamaya geçti. İleride, VR ve AR teknolojilerinin daha da güçlenmesiyle bu deneyimleri daha da güçlü hissedeceğiz.
E.G: Satın alma güdüleri ve tercihleri de değişiyor. Mutlaka yeni teknolojiler buna bağlı olarak yeni pazarlama araçları gerektirecek; dolayısıyla girişimciler olarak bu süreci yakından takip etmek oldukça önemli..
Yorumlar