Ülker, futbol ve basketboldan sonra yatırımlarını E-spor dünyasında da devam ettirdi. E-spor dünyasına merhaba diyen Ülker, basın toplantısında yaptığı açıklama ile League of Legends Şampiyonluk Ligi’nin sponsoru olduğunu açıkladı.
Ülker, Türkiye’de de her geçen gün popülaritesi artan League of Legends’in düzenleyicisi Riot Games ile yaptığı anlaşma çerçevesinde, 2017 yılının sonuna kadar Şampiyonluk Ligi’nin sponsoru olduğunu duyurdu.
Son dönemin yükselen trendi: E-spor
pladis Türkiye, Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Orta Asya Pazarlama Başkan Yardımcısı Başak Karaca: “Ülker markasını gelecek nesillere taşımak için günün ruhuna uygun ve güncel tutmayı önemsiyoruz. Bu bağlamda dijitalleşme sadece bir pazarlama konusu değil, iş yapış biçimimiz ve kültürümüzü oluşturuyor. E-sporu 2015 yılında başladığımız ‘mutluluk her yerde’ kampanyamızda genç hedef kitleyle etkileşimde olacağımız ana alan olarak belirledik. Şimdi bu alandaki faaliyetlerimizi bir adım öteye taşıyarak League of Legends Şampiyonluk Ligi’ne destek veriyoruz. Böylece etkileşimimizi daha da renkli ve değişik projelerle genç ve güncel tutacağız.
Dünyada 100 milyondan fazla kayıtlı League of Legends oyuncusu bulunduğuna işaret eden Riot Games Türkiye Müdürü Bora Koçyiğit, Türkiye’de de her gün 14-28 yaşları arasında 3 milyon oyuncunun takımlar halinde bu oyunu oynadığını söyledi.
League of Legends nedir, nasıl oynanıyor?
- Online oynanan bir strateji oyunu
- Temel amaç; rakibin alanını ele geçirmek
- Birbirinden farklı 130’dan fazla karakter
- Her takım 5’er kişi
- Üst koridor, ormancı, orta koridor, saldırı gücü taşıyıcısı, destek
- Oyuna liderlik eden ülke Güney Kore
Dünya istatistikleri
- En çok oynanan online oyun
- 100 milyondan fazla kayıtlı oyuncu
- Günlük 27 milyon oyuncu
- Oynayanların ağırlıklı yaş aralığı 14-28
- 2016 finali – 370 milyon kişi / 18 dilde 23 yayıncı
Türkiye istatistikleri
- En çok oynanan online oyun
- 3 milyon oyuncu
- Yaş aralıkları dünya ile paralel, 14 – 28
- 2014, 2015, 2016 finalleri Ülker Sports Arena’da yapıldı.
- 2016 TBF yayınını Youtube üzerinden 750 bin kişi izledi.
Yorumlar