Etiya, bir yıllık Ar-Ge çalışmaları sonucunda Türkiye’nin ilk yapay zekâ ürünü Serdoo’yu pazara sundu.
Serdoo, yazılı iletişimin yoğunlukla kullanıldığı müşteri hizmetleri ve çağrı merkezlerine yönelik olarak geliştirildi. Ürün Türkçe doğal dil işleme yeteneği ile müşterilerden dijital kanallar üzerinden gelen yazılı e-posta, mesaj ya da sosyal medya içeriklerini otomatik analiz ederek müşteriye anında cevap verebiliyor veya konunun en kısa sürede çözülerek müşteriye dönüş yapılabilmesi için konunun uzmanı müşteri temsilcisine yönlendirilebiliyor.
Yapılan pilot denemelerde Serdoo’nun yazılı kanallarda müşteriye dönüş süresini yüzde 50’ye yakın kısalttığı, hızlı içerik anlama yeteneği ile de çağrı merkezlerinde yazılı iletişime ayrılan sürede yüzde 40 tasarruf sağladığı teyit edildi.
Yapay zekânın yıkıcı bir inovasyon fırsatı sunduğuna dikkat çeken Etiya Kurucu Ortağı ve Genel Müdürü Aslan Doğan, konu hakkında şunları söyledi:
“Teknolojideki değişimler, pazar ihtiyaçları ve değişen müşteri profili sürekli daha iyisini aramak, bir başka deyişle sürekli inovasyon felsefesini zorunlu kılıyor. Bizce önümüzdeki yıllarda en büyük fırsat bütün sektörler için oyunu değiştirecek olan ‘yapay zekâ’. Bu doğrultuda hedefimiz bütün uygulamalarımızı yapay zekâ ile güçlendirmek ve yeni yapay zekâ ürünleri ile müşterilerimizi bu teknoloji ile rekabet ortamında bir adım öne çıkarmak. Bu amaçla EtiyaSmart oluşumunu başlattık ve Silikon vadisindeki ofisimizde ilk yapay zekâ ürünümüzü çıkardık. Serdoo’nun müşteri hizmetleri alanında hem verimlilik hem de müşteri memnuniyeti açısından çığır açacağını düşünüyorum. Artık müşteri ve müşteri temsilcisi arasında yapay zekâ var. Zaman ve rutin işlerin yarattığı verimsizliğe son veriyoruz”
Yorumlar