Skip to main content

Dijital performans reklamcılık networklerinden Kwanko e-ticarette satışa bir futbol maçı olarak baktı; satış bir müsabaka olsaydı nasıl olurdu sorusunun cevabını araştırdı

  • Günümüzde alışveriş parkurları tıpkı futbol gibi doğrusal olmayıp, birbirinden farklı kanallar içeriyor. Bu zorlukları aşıp satış yapmak, yani golü atmak için: dönüşüm tünelindeki farklı pazarlama kanallarına ve katma değerlerine odaklanmak gerekiyor.

    Etkileşimi kuran orta saha oyuncusu

Yaratıcı ve akılda kalan görseller kullanıp, sunduğu ayrıcalıklı teklifleri ile bir adım öndedir. Taraftarı yani internet kullanıcısını oyuna ilk o dahil eder, ilk etkileşimi oluşturur. Pasını vermek için seçtiği takım arkadaşları dikeyler (blog, içerik), sosyal medya fenomenleri ve displaydir (banner, sayfa giydirme, video).

İlgi çeken; oyuncu kurucu

Kendisi satışın 10 numaralı oyuncusudur. Ürün ve hizmetlerin keşfini yapar. Oyunda asiste gidecek arkadaşını arar. Paslaşacağı arkadaşları da native ads ve emailing’dir. Direktöründen  her zaman şu taktiği alır ‘’Tekliflerinin tercih edilmesi için, içerik açısından zengin ve rahatsızlık vermeyen bir reklam deneyimi sun!’’ Yani taraftarı üzmek istemiyorsan doğru kişiyle paslaş.

10_Numara_Oyun_Kurucu

Güven vermesi gereken mevki; Asist

Asist yapan oyuncu golü atan oyuncu kadar önemlidir. Satışta asist yapan kişi satın alma eylemini sağlayan en önemli kişidir. Burada asisti yapacak kişi alışveriş rehberleri (fiyat karşılaştırma, loyalty clubs)’dir. Direktörden sürekli ‘’Fark yaratıp ilgi uyandırmak için ürün kataloglarını optimize et‘’ uyarısını alır.

Ve Goooll

Golü genelde forvet oyuncuları atar. Peki satışın forvet mevkisinde kim oynar? Cevap remarketing (display, emailing ve overlay), kupon ve fırsat siteleri. Tek forvet oynamak zorunda değiliz değil mi? Peki bir maçın en önemli anı gol değil midir? E-ticarette de rakiplerinize bol bol gol atmak istiyorsanız bol bol satış yapmanız gerekiyor.