Brisa’nın Türkiye Resmi Partneri olarak desteklediği Solar Impulse 2 isimli hava taşıtı, 9 Mart 2015 tarihinde başladığı 17 bacak, 43.000 kilometrelik yolculuğunun başlangıç noktası olan Abu Dabi’ye 26 Temmuz 2016 tarihinde indi.
Fosil yakıt kullanmadan, gece ve gündüz hiç durmadan uçabilen Solar Impulse 2 (Si2) hava aracı, dünya turuna başladığı Abu Dabi’ye 26 Temmuz’da ulaştı. Toplamda 21 gün süren uçuşlar 17 seferde gerçekleştirildi ve 40 bin km’den fazla yol kat edildi.
Solar Impulse’ın mucitleri ve pilotları Bertrand Piccard ve André Borschberg çok kısa bir süre öncesine dek imkansız olarak nitelenen bir başarıya imza attılar. Piccard ve Borschberg bu süreçte elde ettikleri deneyim ve bilgi birikimini Uluslararası Temiz Teknolojiler Komitesi’ne (International Committee for Clean Technologies) aktaracaklarını, bu sayede Solar Impulse programı kapsamında yıllar içerisinde elde edilen bilginin temiz teknoloji ve yenilenebilir enerji alanındaki inovasyonlara rehberlik edeceğini duyurdular. Planlanan çalışmalar arasında güneş enerjisiyle çalışan pilotsuz hava aracı (drone) da bulunuyor.
Bu sıra dışı dünya turunun son uçuşunu gerçekleştiren Bertrand Piccard, Abu Dabi’ye inişinin ardından şunları dile getirdi: “Bu, sadece havacılık alanında değil, enerji alanında da tarihi bir ilk. Eminim ki 10 yıl içerisinde 50 kişilik güneş enerjisiyle şarj olan elektrikli uçakların kısa ve orta mesafede uçuşları gerçekleştirdiklerine şahitlik edeceğiz. Ama bu yeterli değil. Bugün Solar Impulse’ta kullandığımız temiz teknolojiler gündelik hayatımıza entegre edilebilir ve böylece çok karlı bir şekilde karbon emisyonunu yarı yarıya azaltabiliriz. Solar Impulse sadece bir başlangıçtı, şimdi bunu daha da ileriye taşıma vakti”.
Uçağın teknik özellikleri
1,5 ton ağırlığındaki uçağın kanadındaki 17 bin foto voltaj hücresinin ürettiği elektrik, pervaneleri hareket ettiriyor ve bataryaları şarj ediyor. Uçağın kanat genişliği Jumbo jet Boeing 747’nin ölçülerini aşıyor.
Solar Impulse 2, saatte ortalama 80 kilometre uçuyor. Gündüzleri güneş ışığından yararlanarak hızını arttırabiliyor. Lityum iyon bataryalar aracılığıyla gün boyu enerji depolayarak geceleri de uçmaya devam ediyor.
Yorumlar