Tüm dünyadan yaratıcı iletişim uzmanları ve reklamcıları bir araya getiren en büyük etkinlik niteliğindeki Cannes LIONS Uluslararası Yaratıcılık Festivali, Samsung Electronics’i 2016 yılının en yaratıcı şirketi seçti. “Creative Marketer of the Year” adı verilen ödül, pazarlama alanında yaratıcı ve anlamlı adımlar atan şirketlere veriliyor.
Samsung Electronics Global Pazarlama Merkezi’nin Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Moonsoo Kim konuyla ilgili şunları söyledi:: “Sunduğumuz inovasyonlarla insanların daha ileri gidip daha büyük hayaller kurmalarına fırsat yarattığımıza inanıyoruz. Samsung’da, insanların yaşamlarını zenginleştirmek, yaptığımız her şeyin merkezinde yer alıyor ve pazarlama anlayışımız da bu felsefeyi yansıtıyor.”
Samsung, pazarlama yaklaşımında sürekli daha tüketici merkezli bir stratejiye doğru yol alarak ürün ve teknolojilerinin insanların hayatına katacağı anlama odaklanıyor. Örneğin Samsung’un 2015 yılındaki kampanyaları arasında otistik çocukları odağına alan ‘Look at Me’, yol güvenliği konusunda ‘Safety Truck’, sporcular için ‘Every Day is Day One’ ve Samsung Türkiye’nin işitme engellilere özel görüntü çağrı merkezinin 2 bronz aslan ödülüne layık bulunan iletişim kampanyası “Samsung Duyan Eller” sayılabilir. Samsung’un bu prestijli ödülleri kazanmasında Cheil Worldwide, Leo Burnett ve 72&Sunny gibi dünya çapında yaratıcı ajanslarla yaptığı işbirliklerinin de payı büyük.
18-25 Haziran 2016 tarihleri arasında 63.’sü düzenlenecek olan Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nde şirketler ve ajanslar reklamcılık, tanıtım ve pazarlama kampanyaları gibi birçok farklı kategoride yaratıcılıklarını yarıştıracaklar. Her yıl Fransa’nın Cannes şehrinde gerçekleştirilen festivale, bu yıl 95 ülkeden 15.000 temsilcinin katılması bekleniyor.
Yorumlar