2015 Aralık ayı itibariyle 12.000’i aşan cihaz sayısıyla 51 şehre yayılan şirket, bu Beacon’lardan elde ettiği verilerin ışığında Türkiye’nin ilk çapraz Beacon analizini yaparak önemli sonuçları ortaya koyuyor.
Türkiye’de sahip olduğu aktif Beacon sayısını Aralık 2015 itibariyle 12.000 adetin üstüne çıkarma başarısını gösteren Blesh’in ortaya koyduğu analizin sonuçlarına göre;
Havaalanlarında bulunan ziyaretçiler %58’lik bir oranla en çok cafe ve restoranları, ikinci sırada ise %35,31 ile AVM’leri ziyaret ediyor. Havaalanı ziyaretçilerinin %19,23’lük kesimi ise metroyu kullanıyor.
Perakende ziyaretçilerinin %56’sı AVM’lere giderken, %25,37’si cafelerde, %23,43’ü bankalarda görülüyor.
Banka ziyaretçilerinin %32’si AVM’leri de ziyaret ediyor. Bu ziyaretçilerin %20,19’u metroyu kullanırken %17,78’si cafelere gidiyor.
AVM ziyaretçilerinin %30’u sinemaları ziyaret ederken, %23,85’i cafelere gidiyor. AVM ziyaretçilerinin %22,15’i ise metroyu kullanıyor. %21,33’lük önemli bir kesim de bankalarda görülüyor.
Nesnelerin interneti ve sensörler konusunda Türkiye’de ve dünyada hizmet veren, Eddystone, Physical Web gibi teknolojilerin küresel oyuncusu olan Blesh, daha önce de Türkiye’nin ilk iBeacon haritasını çıkarmıştı.
İnfografik çalışmalarına tıklayarak; daha yüksek çözünürlüklü versiyonlarına ulaşabilirsiniz.
Yorumlar