Dijital video reklamları izleyici tarafından geçildiği takdirde gerek yayınlandığı internet sitelerine gerekse reklam verene neredeyse hiç fayda sağlamıyor. Peki videoların başında yayınlanan reklamların geçilmeden izlenmesi için neler yapılabilir?
İlk saniyelerde ilgiyi yakalamak: Burada tüm kontrol izleyicide ve ona reklamı izlemesi için hemen ilginç bir sebep vermek gerekiyor.
Markayı ilk saniyelerde göstermek: Dijital reklamlarda izleyici reklamı geçmeden, marka en başta gösterilmeli.
Reklamın tıklanmasını sağlamak: Görülen kısım ilgi çekici olmalı, tıklayıp izleme isteği vermeli.
Boyut önemli: Küçük ekranlarda küçük detaylar kaybolabiliyor. Marka ve ürün net olarak görülebilmeli. Konuyu basit ve sade tutmak önemli ancak reklam sıkıcı olmamalı.
Reklam uzunluğu dikkate alınmalı: Kısa ve çarpıcı reklamlar, sonuna kadar kendini izlettiriyor.
Bağlam önemli: Cep telefonlarındaki video reklamlarına karşı %49’luk olumsuz tepki düşünüldüğünde, reklamcıların video reklam türü ve pazarlamasına dikkat etmeleri gerekiyor. Tüm dünyadan tüketicilerin %29’u, ödüller sunan çevrimiçi videoları geçme ihtimallerinin düşük olduğunu ve onlara daha fazla ilgi gösterdiklerini, bunun yanı sıra gördükleri şey üzerinde onlara kontrol hakkı veren geçilebilir ve tıkla-oynat formatındaki reklamlara daha fazla tepki verdiklerini belirtti.
İçerik, halen en önemlisi: AdReaction Videosu bulguları, ekranlar genelinde optimizasyon düşünülerek yaratım sürecinin erken aşamalarında dijital dünyayı düşünme gereğini işaret ediyor. .
Yorumlar