Bullseye Worldwide, 2015 yılının ilk altı ayı dijital reklam yatırımlarını esas alan IAB raporunun değerlendirmesini yaptı. Verilere göre Türkiye’de dijital reklam yatırımları 2014’e göre yüzde 21,3 büyüyerek 789,3 Milyon TL oldu. En büyük büyüme mobil ve video kategorilerinde yaşandı.
2015 yılının ilk 6 ayını değerlendiren Bullseye Worldwide’ın IAB’den edindiği reklam sektöründeki yatırımları konu alan araştırmanın sonuçlarına göre Türkiye’de toplam dijital reklam yatırımları geçen yıldan bu yıla yüzde 21,3 oranında artış sergiledi. Display reklam yatırımları 2014’e göre toplamda yüzde 19,8 büyürken bu kalemde en büyük sıçramayı yüzde 68’lik artışla mobil gösterim reklam yatırımları yaptı. 2014 yılında 10 milyon TL’lik harcaması olan mobil gösterim reklamları, 2015 yılının ilk altı ayında 16,8 milyon TL’ye ulaştı. Mobil harcamaları yüzde 42’lik artış ve 61,1 milyon TL’lik harcamasıyla video reklam yatırımları takip etti.
En yüksek artış mobil ve video reklamlarda
Kategorisel açıdan incelendiğinde, alt birimleri ile birlikte en yüksek artışı sırasıyla mobil reklam yatırımları, arama motoru reklam yatırımları ve display reklam yatırımlarının elde ettiği görüldü. Ancak harcamaların en büyüğü ilk yarıda sırasıyla arama motoru reklamlarına, ardından display reklamlara ve mobil reklamlara yapıldı.
Bullseye Worldwide Yönetici Ortağı Afşın Avcı raporla ilgili “Globalde yükselen, Türkiye’de de ismi hızlıca yayılan programatik pazarlama bu dönem IAB’nin raporunda kendine yer bulmuş gözüküyor. Türkiye’de spesifik bir harcama kalemi olarak bulunmasa da 2016 yılının ilk yarısında göreceğimizden eminiz” değerlendirmesini yaptı.
Dijitaldeki mobil ve video yatırımlarının artışı sadece Türkiye’ye özel bir durum değil. PwC’nin IAB sponsorluğunda ABD genelinde yaptığı benzer bir araştırmada da 2014 yılının ilk yarısında yüzde 23 (5,3 Milyar $) olan mobil harcamalar 2015 yılının ilk yarısında yüzde 54 büyüyerek (8,2 Milyar $) toplam harcamaların yüzde 30’una yükselmiş gözüküyor.
Yorumlar