Skip to main content

Bugüne kadar 1500’ün üzerinde başvuru alan Vodafone FikirÇarkı’nda Türkiye’nin geleceğini değiştirecek birbirinden yaratıcı girişim fikirleri var. Onlar şuan kendi başarı hikayelerini yazıyor, biz de yeni fikirlere ilham kaynağı olması için bu fikirlerden bazılarını sizlerle paylaşıyoruz

Ortamlara Ses Getiren Uygulama!

Whispto, Oğuzhan Urulu ve Ayhan Dorman tarafından “Hayata Ses Kat” deyimiyle 2014 yılında kuruldu. 60 saniyelik ses kayıtlarının paylaşıldığı Türkiye’nin ilk sesli sosyal ağı. Genellikle fotoğraf ve yazı paylaşımı ile oluşmuş sosyal medya platformlarının arasında sese odaklanan yepyeni bir mecra sunuyor. Whispto aynı zamanda Facebook, Twitter üzerinden de paylaşılıyor ve geniş kitlelere hızlıca entegre olabiliyor. Kullanıcılara freemium olarak sunulan Whispto, uzun vadede de ücretsiz hizmet vermeye devam edecek. Global büyüme vizyonuyla Ocak 2015’te Vodafone FikirÇarkı Girişimcilik Programı yatırım destekleriyle Londra merkezli olarak şirketleşen Whispto, gelecekte reklam verenler için demografik hedefleme ile etkili tanıtım yapma imkanı da sunacak. Detaylı bilgi için: whispto.com

Daha sağlıklı ve fit çalışanları hangi şirket istemez?

Wellness Türkiye, Crossfit Eğitmeni Atıl Samancıoğlu ve Uzm. Diyetisyen Orçun Kürüm tarafından 2014 yılında çalışan sağlığına önem veren kurumsal firmalara sağlık hizmeti sunma amacıyla yola çıkmış bir oluşum. Son yıllarda dünyada bir hayli gelişmekte olan kurumsal sağlık sektörünün Türkiye’deki öncülerinden olmayı planlayan Wellness Türkiye, 2015’te faaliyetlerine başlamış; sunduğu hizmeti sürekli geliştirerek yenilikçi bir iş modeli benimsemiş. Kurumsal şirket çalışanlarına bir taraftan beslenme, egzersiz ve zihinsel sağlık konularını kapsayan Life 101 eğitimleri verilirken, diğer taraftan da istenirse pilates, yoga gibi alanlarda egzersiz danışmanlığı veriliyor. Eğitim sonrasında ise şirketler, aynı zamanda bir Wellness Türkiye’ye ait bir iletişim platformu olan Socialbox yazılımı üzerinden, çalışanlarının spor ve beslenme takibini yapabiliyor. Detaylı bilgi için: wellnesstr.com

Konuşan İlaç Kutuları!

Çevreci Eczacılar Kooperatifi Yönetim Kurulu Başkanı, Eczacı Şule İlkkurşunlu tarafından görme engelli bireylerin ilaç kullanırken yaşadığı sorunları çözmek için ilaçları konuşturmak fikri üzerine odaklanmış bir oluşum. Proje yaklaşık 1 yıldır İzmir’de uygulanıyor ve görme engelli hastaların ilaç kullanırken yaşadıkları sağlık risklerini ve zorluklarını ortadan kaldırarak hayatlarında büyük değişiklikler yaratıyor. Vodafone FikirÇarkı Girişimcilik Programı sosyal sorumluluk kapsamında ilaçların sesini, görme engelli bireylere daha pratik ve kolay şekilde duyurabilmek için yine portföyündeki diğer teknolojik inovatif fikirlerle birlikte çalışma başlattı. Başlangıçta sadece bir ses kayıt cihazıyla entegre olan fikir, şuan ilaç kutularına yerleştirebilecek çok küçük ebatlardaki microchipler ve akıllı telefonlarla entegre bir teknolojik yenilenme sürecine girdi. Bu inovasyonla chip&pill markası doğdu. Engelli bireylerin kullandıkları ilaçların kutularına yapıştırılacak microchipler sayesinde ilacın adı, kullanılması gereken adet, son kullanma tarihi gibi bilgileri söyleyen uygulama aynı zamanda ilacın kullanılması gereken zamanda da hastayı uyarmakta.

Tasarımcılar ve son kullanıcılar Artmanya’da buluşuyor

Artmanya, Can Tunçer ve Murat Tuna Nalçacı tarafından kurulan, internet ortamında tasarımcıları son kullanıcılarla buluşturan bir sanal pazar yeridir. Kullanıcılar birbirinden farklı tasarımları, t-shirtten ayakkabıya kadar pek çok farklı ürün üzerinde basılmış olarak görüp, beğendiği ürünü sipariş edebilir. Girişimin hedefi Türkiye ve dünyadaki tasarımcıları bir araya getirmek ve içerik oluşturarak ürün gamını ve pazardaki yerini büyütmek. Bu sayede hem sıradanlıktan uzak, farklılık arayanlara pek çok obje seçeneği sunarken diğer taraftan da bireylerin sevdikleri sanatçıları takip edebilmesi ve iletişime geçebilmesi için bir portal hizmeti de sunulmuş olacak. Birbirinden ilginç, göz alıcı tasarımları ile Artmanya bizi şimdiden epeyce heyecanlandırdı. Detaylı bilgi için: artmanya.com

Hem gelirleri, hem sadakati artırıyor

2014’te Murat Soysal, Barış Yurduseven, Ergin Eroğlu ve Yavuz Gökırmak tarafından kurulan Segmentify, özellikle e-ticaret siteleri için ziyaretçi davranış analitiği ve pazarlama otomasyonu gibi veri odaklı hizmetler sunuyor. Bir “Servis Olarak Yazılım” (SaaS) girişimi olan Segmentify’ın firmayla aynı adı taşıyan ürünü, “davranışlara göre belirlenen mikro grupların” (segment) tanımlanmasını, ziyaretçilerin web sayfası tıklamaları takip edilerek bu gruplara (segmentlere) dağıtılmasını sağlayan ve bu dağılım sonrasında her bir ziyaretçi/kayıtlı kullanıcı için kişiselleştirilmiş aksiyonlar (SMS, e-posta, pop-up, banner, vb.) alabilen bir platform. Türkiye’nin önde gelen holdinglerine bağlı portallerde kullanılan Segmentify platformu, bulut bilişim tabanlı mimarisiyle kullanıcısına hem maliyet hem de işgücü tasarrufu sağlıyor. Bugün ziyaretçi davranış analizleri ve pazarlama otomasyonu alanında edindiği deneyimler ile kendini sürekli geliştiren Segmentify, analiz edilen verilerle tavsiye motoru (recommendation engine) hizmeti de sunmasıyla pazarda farklılaşıyor. Segmentify, büyüme vizyonuyla birlikte Şubat 2014’te Vodafone Fikirçarkı Girişimcilik programı yatırımlarıyla Londra merkezli olarak şirketleşti. Detaylı bilgi için: segmentify.com

Bu içerik ve daha fazlası için FikirÇarkı dijital dergisine buradan ulaşabilirsiniz.