Starcom MediaVest Group Business Intelligence, Global Web Index ve IAB İnternet Ölçümleme Araştırması Gemius verileriyle hazırlanan çalışmada yaz aylarının karşılaştırıldığı dönemde Türkiye’deki Y kuşağı üyelerinin tatil ve seyahat odaklı dijital davranışları, X kuşağı üyeleriyle karşılaştırmalı olarak ele alınıyor.
Türkiye’deki internet popülasyonunun yarısından fazlasını ‘Y Kuşağı’ oluşturuyor
1965 ile 1979 yılları arasında doğan kişiler olarak sınıflandırılan X kuşağııyla 1980-2000 yılları arasında doğan kişilerin mensup olduğu Y kuşağı, içine doğmuş bulundukları dönemin şartları ve yaş unsurunun getirdikleri ile birbirlerinden ayrışıyor.
Gemius Mart 2015 verilerine göre; Türkiye’deki Y kuşağının internet popülasyonu içindeki oranı yüzde 58 olarak ortaya çıkıyor. X kuşağının online popülasyon içindeki oranı ise yüzde 20 olarak görülüyor.
Turizm ve Seyahat kategorisinde Y Kuşağı öne çıkıyor
Tüm internet kategorisi baz alındığında internet popülasyonuna katılan X kuşağının yüzde 19’unun, Y kuşağının da ise yüzde 16’sının Mart ayında bu tür siteleri ziyaret etmiş olduğu görülüyor.
Turizm kategorisi altında yer alan sitelere gelen tüm ziyaretçilerin ise yüzde 59’u Y kuşağına mensup kişiler olduğu görülüyorken, bu ziyaretçiler arasında X kuşağının payı ise yüzde 25 olarak ortaya çıkıyor.
Seyahat uygulamaları kullanımı
Dijital platformlarda turizm ve seyahat üzerine alışkanlıklarını irdelediğimiz Y kuşağının yüzde 14’ü X kuşağının ise yüzde 9’u bir önceki ay içerisinde seyahat uygulaması indirdiğini belirtiyor. Kuşakların seyahat odaklı mobil uygulama kullanımları ise birbirine oldukça yakın sonuçlar gösteriyor. Buna göre kuşakların yüzde 21’i geçtiğimiz ay içerisinde herhangi bir seyahat uygulaması kullandığını belirtiyor.
Kaynak: Connected Vivaki
Yorumlar