Skip to main content

Sevgililer Günü’nde 10’uncu yılını kutlayan video paylaşım sitesi ve reklam gelir devi YouTube’a özel online video hakkında gerçekler…

Bundan 10 yıl önce Sevgililer gününde bir grup eski PayPal çalışanı, video bulma ve paylaşmanın kolay bir yolu olarak YouTube’u kurmuştu.

Günümüzde dünya çapında en çok ziyaret edilen internet sitelerinden YouTube özellikle kurumlar, politikacılar ve müzisyenlerin öncelik verdiği kanallardan biri. (Psy’nin Gangnam Style çalışması 2 milyarın üzerinde kez izlenmesiyle; YouTube’da en çok izlenen video oldu)

Bunun yanında büyük markalar ve tanınmayan kimi kullanıcılar da yüksek sayıda takipçiye sahip.

Video paylaşım sitesinin verilerine göre; YouTube’a her dakika 300 saati bulan video yüklemesi yapılıyor.

 

10’uncu yaşına girmesiyle YouTube ve online video paylaşımı hakkında beş gerçek :

2013 yılında online’da her 10 kişiden (yetişkin) üçü (yüzde 31), bir internet sitesine video yükledi

Pew Research Center’ın 2013’te düzenlediği çalışmaya göre; bu oran, 2009 yılında yüzde 14’tü.

2013 yılında video paylaşan kullanıcıların yüzde 35’i videolarının viral olmasını beklediklerini ifade etti.

Online’da yetişkinlerin yüzde 72’si video paylaşım sitelerini (YouTube veya Vimeo) kullanıyor.

Etkinlik ve günlük hayata dair paylaşımların yanında özellikle kedilerin ön planda olduğu hayvan videoları online’da popüler

2013 yılında orijinal video paylaşan internet kullanıcılarının yüzde 45’i kendi evcil hayvanının veya bir hayvanın videosunu yükledi. Yüzde 58’i arkadaş ve ailelerinin her gün ne yaptığını paylaşırken; yüzde 56’sı kendilerinin veya diğerlerinin komik videolarını yükledi. Yüzde 54’lük orana sahip kullanıcılar da katıldıkları etkinlikten görüntüler çekti.

3 YouTube, Facebook’tan sonra ikinci büyük sosyal paylaşım sitesi

2014’te yapılan Pew Research Center’ın düzenlediği bir çalışmaya göre; kullanıcıların dörtte üçlük bölümü, vaktini (yüzde 77) Facebook’ta geçirirken; yüzde 63’lük kısmı YouTube kullanıyor.

4 YouTube, en çok siyahlar ve Latinler tarafından kullanılıyor

Birçok sosyal ağ sitesinde olduğu gibi YouTube, en çok genç kullanıcılar tarafından kullanılıyor.

18-29 yaş aralığındaki gençlerin yüzde 82’si 2014 yılında YouTube kullandı. 65 yaş ve üstü kullanıcıların ise YouTube kullanmadaki payı yüzde 34 oldu.

Etnik ve ırk farklılıklarının da var olduğu YouTube kullanıcılarının yüzde 76’sını siyahlar oluştururken; Latinler, yüzde 74’lük paya sahip.

5 Haber niteliğinde videoları paylaşmak için YouTube’u ve diğer sosyal ağ sitelerini tercih eden kullanıcı sayısı artıyor

Sosyal medya kullanıcılarının yüzde 12’si bir sosyal ağ sitesinde kendi oluşturduğu haber etkinlik videosunu paylaştı. (Veriler, Pew Research’in 2014’te düzenlediği anket çalışması sonuçlarından)

Ocak 2011 – Mart 2012 aralığında Pew Research, YouTube’da yer alan yüzlerce popüler haber videosunu analiz etmesi sonucunda videoların yaklaşık yüzde 40’ının gazeteci olmayan kullanıcılar tarafından üretildiğini ortaya çıkardı.

Kaynak: Pew Research