Las Vegas’ta gerçekleşen Tüketici Elektroniği Fuarı’nda (CES) dikkat çekmek oldukça güç.
Sergileme alanında 3 bin 500’ün üzerinde farklı alan bulunan etkinlik, 180 bin metrekarelik alanda gerçekleşiyor. Durum böyle olunca standda yer vermeyi düşündüğünüz logo büyüklüğü veya hoş sohbet temsilcilerinizden daha fazlasına ihtiyacınız oluyor.
Buradan yola çıkan Time, CES 2015 etkinliğindeki en dikkat çeken alanları sıraladı.
Etkinlik alanında önem verilmesi gerekenleri üç maddede topladı:
- Düzenlediğiniz alanda zekâ, büyüklükten daha önemli. Binlerce metrekarelik bir alan satın almak, listede öne çıktığınız anlamına gelmiyor.
- Ürün veya marka önem verilenler arasında yerini korumalı. Parlak ışıklar ve yüksek sesli müzik kullanımına, şirketin kişiliğiyle bütünleştiği sürece yer verilmeli.
- Tek bir özellik üzerine odaklanmaktansa büyük resmi görmek önemli.
20- Vievu
Güvenlik ve özel sektör profesyonelleri için giyilebilir kamera şirketi olsa da, bu durum Vievu’yu bir tema oluşturmaktan uzak bırakacağı anlamına gelmiyor. Kareli yeşil golf kıyafeti, gri ve siyah renk ile bir uyum yakalıyor.
19- Objecto
Objecto’nun hava nemlendiricileri Samsung ve Monster’ın daha büyük ve daha gürültülü ekranlarının yanında sessiz kalıyor. Üç renk kullanımıyla sağlanan sadelik, görsel açıdan kazanan oluyor. Las Vegas’ın havasız ortamından uzaklaşmak iyi geliyor.
18- Makerbot
CES 2015’te 3 boyutlu yazıcı bölümü, teknik açıdan etkileyici olsa da görsel açıdan ilgi uyandırmayan bir düzene sahip. Ancak bu yıl bir istisnayı farklı konsept anlayışıyla Makerbot gerçekleştirdi. Gösterişli arkadan aydınlatmalı vitrininde yazıcılar, alışılagelen niş ürünlerdense Louis Vuitton çantalarını anımsatıyor.
17- Blisslights
Blisslights, evlerde gece kulübü aydınlatmasına benzer bir etki yaratmayı hedefliyor. Noel zamanında bir ailenin kırmızı yanıp sönen ışıklarla dansı sergilendi.
16 United States Postal Service (USPS)
“CES’te USPS’in ne işi var?” diye soruyor olabilirsiniz. Oldukça şaşırtıcı. Belki de en şaşırtıcı olan standın zevkli kutu şeklindeki tasarıma sahip olması. Paketleme ve gönderim işinin özünü iyi anlatıyor.
15 808
Voxx’un kulaklık markası 808, ortam aydınlatması, bass sesi ve dansçılarıyla modern gece kulübünü yeniden tasarlıyor.
14 Glide
Mobil video mesajlaşma uygulaması Glide, standda beklendiği gibi bir DJ ve beatbox sanatçısına yer veriyor. Ürün ve temanın mükemmel bir uyumu olmasa da Glide, kendi hedef kitlesini iyi tanıyor ve bir sahne yaratma konusunda uzmanlar.
13 Go Groove
CES etkinliğinde çoğu stand için 3 metrelik bir yer kapladığı tahminini yaparak; güler yüzlü temsilcilerini kolaylıkla geçebilirsiniz. Go Groove, bu standartlaştırmadan sıyrılıyor. Şirketin hoş muhabbet çalışanları, kalabalıkta sizi bulacak, ilginizi çekecek ve sonrasında pazarlama numaralarından biri olduğunu düşündüğünüz hamleyi yaparak size ücretsiz kulaklıklardan verecek. Şirketin izlediği bu yol, işe yarıyor.
12 LG
LG’nin dikkat çekici büyük alanı, zıt renklerle uyumu yakalıyor. Parlak, büyük ekranların yanında siyah renkler yer alıyor.
11 ooVoo
Görüntülü sohbet hizmeti sunan firma, etkinlikteki en ilginç ekranı sunuyor.
Minik kanatlardan yapılmış dev duvarın bir tarafı siyah, diğer kısmı ise beyaz renkte. Tüm konsept, havaalanlarında ‘eski moda’ (old school) uçuş ekranlarına benzerlik taşısa da; görseller anlık olarak değişkenlik gösteriyor.
10 Lowe’s
Onlarca akıllı ev örneklerinden sonra Lowe’s Iris Smart Home, teknoloji dünyasında oldukça canlı görünüyor.
9 Samsung
Samsung, alanda görece sıkıcı standıyla (yalnızca büyük beyaz duvardan oluşuyor) yüksek beklentilere yanıt vermedi. Ancak firma farklılığı iç mekân tasarımında yakalıyor. Dış cepheden belli olmayan şaşırtan stand alanı, Koreli elektronik üreticisine yakışan renkli ve canlı tasarımına sahip. ‘Eski moda’ (old school) slayt projektörlerine görsel göndermelerde bulunması artı puan kazandırdı.
8 Monster
Monster’ın pazarlama stratejisi zamanın ötesinde. Bir ürün düşünün, sonra onu ‘cool’ bir form yakalayıncaya kadar ünlülere ve popüler müziğe verin. Modern müzik videoları ilginizi çekmese de; stand alanı etkinlikte ses getiriyor.
7 iFit
CES 2015’te sporcu modellerin fitness yapması, fitness’ın popülerliğinin önüne geçti. 30 veya daha fazla versiyon içinden iFit, yükseltilmiş sahnesi ve koşan, bisiklet binen ve ağırlık kaldıran katılımcılarla birlikte güçlü etkiyi yakaladığını gösterdi.
6 Snail
Snail’in oyun alanı, konsollar, oyun demoları ve oturma yerlerinden oluşuyor.
Yeşil renkte aydınlatmanın hâkim olduğu alan, uzaydan çıkmış gibi görünürken; duvarları da çok uzaktaymış gibi bir etkiyi veriyor. Etkinlik alanında bulunan dikkate değer stantlardan biri.
5 Sleep Number
CES’te görebileceğiniz en ekonomik ekrana sahip Sleep Number, her şeyi mümkün olduğunca sade ve bir o kadar da etkileyici tutuyor. Asılı duran hareketli rakamlar, şirketin markası için yaptığı etkili düzenlemeyi gözler önüne seriyor.
4 Parrot
Drone ile ilgili onlarca farklı uygulama alanları, meraklı izleyici kitlesiyle filelerle çevrili uygulamaya sahip. Ancak hiçbiri sunduğu platformlarda Parrot’un ulaştığı performansa ulaşamadı. Geri sayım sayacı, kırmızı perde ve sirki çağrıştıran eğlenceli sunumuyla Parrot, bir saat içinde birkaç kez 10 drone’luk bir şov sergiledi.
3 Oculus
Oculus standının en etkileyici tarafını düşünecek olursak; şöyle özetleyebiliriz. CES görünürlüklerini beğenmeniz için sanal gerçeklik ürünün denemenize gerek kalmıyor. Birçok hikâyeden oluşan, poligonal, zevkli bir şekilde gölgelenmiş platform düzenlemesi, ‘eski moda’ (old school) video oyunları ve klasikleşmiş Calvin&Hobbes çizgilerini anımsatarak; tasarımda istenilen noktaya ulaşılıyor.
2 Polaroid
Polaroid, modern teknoloji ve nostaljik tasarım kombinasyonuyla CES’te diğer stand uygulamalarından farklılaşıyor. Duvarlar dolusu klasikleşmiş Polaroid’ler, modern fotoğrafçılıkta parlak ekranlar ve tavandan sarkan ürün modelleriyle Polaroid alanı, görsel atmosferiyle büyülüyor.
Kaliteli bir fotoğraf gibi, Polaroid’in alanı, ekrandan ekrana sizin ilginizi çekmeyi başarıyor.
1 Intel
Intel’in stand alanı CES’te gelecekten gelen aynı zamanda evdeymiş hissini veren zaman kapsülü gibi duruyor. Etkinlikteki Intel alanı, yumuşak mavi aydınlatma, rahat oturma koltukları, yastık gibi görünen yer döşemesi ve boş alana büyük yer verilmesi kalabalığı hissetmenize izin vermiyor. Intel’in alanında bulunarak; bir bakıma CES’te yer alan en dikkat çekici alanı deneyimliyorsunuz.
Kaynak: Time
Yorumlar