Skip to main content

Facebook Sayfalar, YouTube ile rekabeti güçlendirmek için video bölümünün tasarımını güncelliyor

Facebook’un çoklukla haber okumak, arkadaşları takip etmek için kullanıldığını düşünürsek; yeni video keşfi için oldukça uygun bir alan olduğunu söyleyebiliriz. Ancak arayüzü tasarımı bu keşfi yapmaya YouTube’ta olduğu gibi elverişli değil. Bu nedenle, işletmeler de kullanıcılara YouTube kanallarından ulaşmayı tercih ediyor.

Tech Crunch’ta yer alan habere göre; Facebook, belirlediği sayfalarda yeni özelliği test için deneme çalışmaları yürütüyor. Güncellenen sayfa tasarımında kullanıcılar, görüntülemek istediği videoları ön plana alabiliyor. Ayrıca düzenlenen sayfada canlı yorum yapabilecekleri bir bölüm de yer alıyor.

Yeni arayüzde videolar, daha önceki albüm arayüzünden ziyade liste formatında yer alıyor. Paylaşılan videolarda ayrıca uzunluk ve başlıkların yanında beğeni ve gösterim sayılarının görülebiliyor. Sayfalar’da ayrıca ilgili içeriğe uygun olarak playlist oluşturulabiliyor.

Facebook’un YouTube ile başa çıkmasını hayal etmek oldukça zor olsa da; güncellenen arayüz, sosyal medya kanalında kullanıcıların Google’a yönlenmesinden ziyade kendi sitesinde kalmasını sağlayabilir. www.alexa.com

Kaynak: The Next Web, Tech Crunch