Skip to main content

17-24 yaş arası kullanıcıların tamamı arama motorlarını ziyaret ederken; yüzde 88’i sosyal ağ sitelerinde vakit geçiriyor

IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması Eylül 2014** verilerine göre 17-24 yaş grubu toplam internet nüfusunun yüzde 28’ini oluşturuyor.

12-16 yaş grubunun yüzde 73’ü, 25-34 yaş grubu yüzde 58’i, 35-44 yaş grubunun yüzde 41’i internet kullanırken 45-54 yaş grubunun yüzde 28’i ve 55 ve üzeri yaş grubunun ise yüzde 14’ünün online olduğu görülüyor.

Araştırmaya göre genç internet kullanıcıları en çok arama motoru ve sosyal ağ sitelerinde vakit geçiriyor

17-24 yaş arası kullanıcıların tamamı arama motorlarını ziyaret ederken, yüzde 88’i Facebook, Twitter gibi sosyal ağ sitelerinde vakit geçiriyor. Ayrıca bu kullanıcıların, yüzde 76’sı video-TV sitelerini, yüzde 59’u kültür-eğlence sitelerini ve yalnızca yüzde 55’i haber sitelerini ziyaret ediyor.

Erkekler internette daha çok vakit geçiriyor

Araştırmaya göre 17-24 yaş aralığındaki internet kullanıcılarının yüzde 58’ini erkek, yüzde 42’sini ise kadın kullanıcılar oluşturuyor. Türkiye’deki Gençleri Anlama Kılavuzu** araştırmasının sonuçlarına göre de internet kullanan gençlerin yüzde 40’ı akıllı telefon kullanıyor. Gençler arasında tablet sahiplik oranı ise yüzde 13 civarında seyrediyor.

Araştırmaya katılan 17-24 yaş aralığındaki gençlerin yüzde 68’i her gün internete bağlanıyor. Bu yaş grubundaki gençlerin yüzde 65’i internete evden bağlanırken, yüzde 37’si ise internetten alışveriş yapıyor.

İnfografiğin yüksek çözünürlük versiyonuna ulaşmak için üzerine tıklamanız yeterli.

gençler-internetsiz-yapamıyor

**Türkiye’deki Gençleri Anlama Kılavuzu Araştırması, Ipsos Türkiye tarafından Türkiye temsili 17-24 yaş aralığında 2 bin 259 kişinin katılımı ile gerçekleştirildi.