Google, Tüketici Barometresi ile 46 pazardaki en güncel dijital tüketici yaklaşımlarını paylaşıyor.
Türkiye’deki bazı kullanım oranları:
- İnternet kullanıcılarının sosyal medya kullanımı tüm dünyada yüzde 40’ın üzerinde seyrederken bu alandaki rekor yüzde 92 ile Türkiye’ye ait.
- Türkiye’deki internet kullanıcılarının büyük çoğunluğu her gün online oluyor. En yüksek oran yüzde 84 ile 16-24 yaş aralığındaki kullanıcılara aitken, 25-34 yaş yüzde 77, 35-44 yaş yüzde 62, 45-54 yaş arası ise yüzde 41 oranında online oluyor. 55 yaş üstündeki internet kullanıcılarının her gün online olma oranı ise bir önceki gruba göre artış göstererek yüzde 62’ye ulaşıyor.
- Türkiye’deki internet kullanıcılarının yüzde 41’i günde en az bir kere online video izliyor.
- Türkiye’yi sırasıyla Arjantin (yüzde 86), Brezilya (yüzde 84) ve Çin (yüzde 83) takip ediyor. ABD ve İngiltere’deki oran ise yüzde 72
- Türkiye’de 2012’de yüzde 14 olan akıllı telefon kullanımı 2012’den bu yana yaklaşık 3 katına çıkarak yüzde 39’a ulaştı.
- Tüketici Barometresi’nin temel aldığı araştırmaya katılan internet kullanıcılarından son cep telefonlarını internet üzerinden satın alanların oranı yüzde 32.
- Türkiye’de alışveriş sürecinin herhangi bir aşamasında araştırma yapmak için akıllı telefonunu kullananlar ise yüzde 37 ile dünyanın en yüksek oranlarından birine ulaşıyor. Bu oran ABD’de yüzde 21, Almanya ve İngiltere’de ise yüzde 17.
Yorumlar