Pazarlama ve reklam dünyasının lider isimlerinin ağırlandığı Brand Week Istanbul’da dördüncü gün Digital&Mobile Day, Starcom MediaVest Group’dan Matt Blackborn’un sunumuyla başladı.
Günün ilk sunumunu yapan Starcom MediaVest Group Gelişmekte olan Ülkelerden Sorumlu Başkan Matt Blackborn, “From Storytelling to Storybuilding” isimli konuşmasını yaptı.
Blackborn, dijital ortama geçiş ile birlikte “öykü anlatmak” kavramının “öykü inşa etme”ye dönüştüğüne dikkat çekti.
Akıcı konuşmasında dijital dünyadan örneklere yer veren Blackborn, Facebook’un eskiden metin tabanlı platform olduğuna; zaman içinde mobil aracılığıyla görsellerin paylaşıldığı bir platforma dönüştüğünü söyledi.
Birlikte hikâye yaratmanın önemine değinen Blackborn, hikâye anlatımının önemini bir örnekle açıkladı. Ülkemizde de beğeniyle takip edilen Game of Thrones dizisinin oyunu YouTube’da dizinin kendisi kadar izleyiciye ulaştığına dikkat çekti.
Öykü inşa eden tüketicilere verdiği örneklerden biri de geçtiğimiz yaz ortaya çıkan Ice Bucket Challenge video kampanyası oldu.
Yorumlar