Almanya, Arjantin karşısındaki galibiyetiyle Dünya Kupası’nı kazandı. Ancak Twitter ve Facebook, futbol karşılaşmasında sosyal ağlarda üstünlüklerini göstermek üzere kendi savaşını hazırladı.
İki sosyal ağ arasındaki çekişme, Kupa’nın final karşılaşmasından da öte bir hâl aldı. Her iki sosyal ağ da Dünya Kupası’nın kendi kullanıcıları arasında ne kadar popüler olduğunu gösteren veriler yayımlamaya devam etti.
Twitter’ın son verileri de karşılaşmalar sırasında toplamda atılan tweet’lerin 672 milyonu bulduğunu ortaya çıkardı.
Data editörü Simon Rogers, blog paylaşımında şunlar aktardı:
“Bir etkinlik hakkında bugüne kadar ulaştığımız en yüksek rakamları paylaştık. 32 günlük 64 maçın gerçekleştiği Dünya Kupası’nı diğer etkinliklerle kıyaslaması oldukça zor. Etkinlikler için bir tane oyunun düzenlendiği Super Bowl, bir günde gerçekleşen Oscar veya 16 günlük Olimpiyatlar’ı örnek olarak verebiliriz.”
Twitter’da gerçekleşen en popüler maç yarı finalde Almanya’nın Brezilya karşısında 7-1 skorla üstünlük sağladığı maç oldu. Gerçekleşen yarı final maçı sırasında 35,6 milyon tweet paylaşıldı. Bu sayı ise final maçında atılan 32,1 milyon tweet’ten daha fazla.
Ancak Almanya’nın Arjantin karşısında galibiyetini kazandığı maç, dakika başına 618 bin tweet’in paylaşılmasıyla Dünya Kupası’nda yaşanan en önemli an oldu. Yarıfinalde Almanya’nın Brezilya karşısında attığı beşinci golde 580 bin tweet atılmıştı.
Facebook, Dünya Kupası finalinde 88 milyon kullanıcının yaptığı paylaşım, yorum ve beğenilerin sayısının 280 milyonun üzerinde olduğunu duyurdu.
Kaynak: Guardian
Fotoğraf: Flickr
Yorumlar