Cannes Lions 2014’ün storytelling’i konuşmak üzere ilk oturum YouTube ev sahipliğinde düzenlendi. YouTube Nation’dan Jacob Soboroff’un ev sahipliğinde, Dreamworks CEO’su Jeffrey Katzenberg ve VICE Media’nın CCO’su Eddy Moretti’nin katıldığı oturumda izleyicinin ekran göçü ve yeni nesil ‘storytelling’ konuşuldu.
YouTube platformu adeta ‘içerik barajının kapaklarını açıyor’
Özellikle markalar için de ipuçları taşıyan panelde, markaların doğru hayran veritabanıyla ne tarz içerik paylaşması gerektiği ve nasıl diyalog yaratabileceği hakkında da çıktılara ulaşıldı.
Soboroff’un YouTube’un içerik geliştirme işini nasıl değiştirdiğine yönelik sorusuna Katzenberg, YouTube platformunun adeta ‘içerik barajının kapaklarını açtığı’ ve her türden yaratıcı için fırsatlar yarattığı yanıtını verdi.
Bu soruyu Dreamworks’ün stratejisini dev perdeden, mobil cihazların küçük ekranlarına nasıl uyarladığı takip etti. Perdeden mobil cihazlara inmenin eşsiz ve farklı olduğunu söyleyen Katzenberg, küçük ekranın paylaşmaya ve tüketmeye daha müsait bir doğası olduğunu, bu yönüyle izleyiciyle farklı türde bağ kurma fırsatları barındırdığını ve bu konuda her gün yeni şeyler öğrendiklerini ifade etti.
Soboroff, Dremaworks’ün transmedya portföyünü belirlerken yaptıkları araştırmalardan izleyicilerin içerik tüketimi alışkanlıkları hakkında neler bulduklarını öğrenmek istedi.
Yanıtına, “İzleyicinin olduğu her yerde olmak istedik, 6 yılda 1500 bölüm video içerik üreterek tarihe geçecek bir işe giriştik” diyerek başlayan Katzenberg, Kuzey Amerika’da yürüttükleri araştırmalarda çocukların televizyonu ilk olarak Netflix, ardından YouTube’dan izlediğinin ortaya çıktığını söyledi. Bugün, çocukların televizyon karşısında olmadığını, tablet ve telefondan içerik tükettiklerinin altını çizen Katzenberg, çocukların olduğu yerin doğasına uygun içerik üretmek istediklerin belirtti.
Soboroff, izleyicinin bu ekran göçüne dair Katzenberg’in markalara ne önereceği sorusunu da yöneltti. Katzenberg, bu yeni ortamın farklı bağ kurma fırsatları barındırdığını belirterek geleneksel uygulamaların günümüzde bu ortamlarda işe yaramadığını, bu ortamların eğlenceli, komik ve markalar için çok değerli olduğunu ve storytelling yöntemlerini de bu ortamlara uyarlanması gerektiğini kaydetti.
Katzenberg’in bu yanıtının ardından Soboroff, sahneye VICE Media Chief Creative Officer’ı Eddy Moretti’yi davet etti. Sürekli internete bağlı yeni nesile yönelik yayın yapan birçok kanala sahip olan grubun dijital menşeli ve önceliği dijitale veren bir şirket olarak olup olmadığını merak eden Soboroff, Moretti’den, “Evet ve öyle de kalacağız” yanıtını aldı. İlk videolarını 2007’de yayınladıklarını söyleyen Moretti VICE’ın; MTV, ESPN ve CNN gibi kanalların yeni nesle yönelik muadili olduklarını belirtti.
Soboroff ardından, VICE Media’nın portföyünde farklı temalarda içerik yayınlayan birçok harika markanın olduğunu, hayranların temalar ve yayınlar konusunda nasıl yönlendirdiğini sordu.
“Bizimle birlikte içerik üretmeleri için onları işe alıyoruz” diyen Moretti, takipçileri arasından storyteller’ları seçtiklerini ve onları dinlediklerini söyleyerek, şirketin haber masasında hayranların oturduğunu kaydetti.
Kaynak: MediaCat
Fotoğraf: Twitter Cannes Lions
Yorumlar