Bu sene sekizincisi gerçekleştirilen Digital Age Summit, 27 Mayıs’ta Four Seasons Otel’de düzenlendi. Önemli konuşmacıların ağırlandığı Summit’te ana tema ‘digital is the new mainstream’di.
EticaretMag, etkinlik sonrası konferansta konuşmacı olarak yer alan The Coca-Cola Company İnteraktif Pazarlama Müdürü Yüce Zerey ile interaktif pazarlama stratejileri hakkında bir söyleşi gerçekleştirdi.
Yüce Zerey röportajından öne çıkanlar
- Sosyal medya dediğimiz unsur konvansiyonel mecralarla online mecraların kesişiminden oluşuyor. Çünkü baktığımızda konvansiyonel dünyada bir etkinlik oluyor, bir konser oluyor ya da politik bir gündem oluyor, ekonomik bir gündem oluyor. Online dünyayı bunlar şekillendiriyor. Dolayısıyla biz aslında ikisini nasıl birbirinden ayrı düşünemezsek aslında pazarlama iletişimi sürecinde de ikisini birbirinden bağımsız değerlendiremiyoruz.
- Hayatımızdaki en büyük değişiklik ekranların çoğalması ve multitasking denilen kültürün yaygınlaşması.
- Hem interaktif pazarlama hem de normal pazarlama perspektifinde en temel unsur öncelikle hedef kitlenin çok net tanımlanması. Çünkü sizin çok beğendiğiniz işler olabilir, çok beğendiğiniz pazarlama iletişim tarzı olabilir. Ama hedef kitlenizle çok bağlantılı değilse; orada majör sıkıntılar olabiliyor. Hedef kitlenin doğru bir şekilde belirlenmesiyle birlikte; aynı zamanda interaktif pazarlama stratejisinizin çok net oluşması gerekiyor. Doğru platformu seçmiş olmanız gerekiyor. Doğru platform, doğru hedef kitle ve doğru strateji ile ilerlediğinizde doğru içgörüyü bulmanız gerekiyor.
İnteraktif pazarlama konvansiyonel pazarlama tekniklerine kıyasla markalara ne gibi yararlar sağladığını, sosyal medyanın tüketici alışkanlıkları üzerine etkisini, interaktif pazarlamada dikkat edilmesi gereken unsurları ve ‘Humanized Marketing’in şirketler açısından önemini anlatan özel röportajı şuradan izleyebilirsiniz.
Yorumlar