Skip to main content

Sitelerde yer alan kullanıcıların kişilikleriyle ilgili sunulan online testler, giderek daha popüler hale geliyor.

Facebook’ta kullanıcılar, yakın zamanda yaptıkları anket sonuçlarını daha çok paylaşmaya başladı. Kullanıcılar, testleri bir kere yapmaya başladıklarında da başka testler aramaya başlıyorlar.

Buzzfeed sitesinin yaratıcı direktörü Melissa Rosenthal, kullanıcıların bir testi yaptıktan sonra daha fazlasını istediğini belirtti. “Kullanıcılar, kendilerini tanımlayan şeyleri paylaşmayı ve kim oldukları hakkında bir şeyler söylemeyi seviyor.”

Bağımlılık yapıcı ve paylaşılabilir olma özelliğinin bir araya gelmesi ise güçlü bir etken. Sitede sunulan en popüler testlerin görüntülenmesi milyonları buluyor.

Genel olarak son trendle birlikte gelen iki tür test bulunuyor. Buzzfeed’in ‘Aslında hangi kentte yaşamanız gerekiyor?’ (What city should you actually live in?) testi 20 milyondan fazla kez görüntülendi. Testi yapanların yaklaşık yüzde 75’i de sosyal ağlardan geliyor.

Diğeri ise New York Times’tan ‘Herkes nasıl konuşuyor?’ (How Y’all, Youse and You Guys Talk) sorusu. 21 Aralık’ta yayımlanmasına rağmen; NYTimes.com’da 2013’ün en popüler hikâyesi oldu.

Kulaktan kulağa ve engagement’i inceleyen kitap ‘Contagious’un yazarı Jonah Berger, testlerin paylaşma ile hayat bulduğunu, bu şekilde hayatlarını devam ettirdiklerini söyledi. Ayrıca testlerin başarılı olanlarının da başarıyı elde etmesindeki neden olarak, kullanıcıların kendi aralarında paylaşıyor olmalarını gösterdi.

Trafikle birlikte sitenin içeriğinden elde edilecek kazanç miktarı da artıyor. BuzzFeed, sitesinde yer alan sponsorlu içeriğe benzer markalı testler oluşturmaya başladı.

Kaynak: Mashable