Oyunu ve rakibi iyi analiz edenlerin futbolda kazanma şansı artık eskisinden çok daha fazla. Bilgisayarlı performans ölçümleri, futbolculara dağıtılan tablet bilgisayarlarla rakip takımların maçlarını seyretme ve maçların devre aralarında oyunculara ekranlar üzerinde hatalarını göstererek taktik verme gibi yeni trendler bulunuyor. Bundan dolayı futbol oyununu doğru anlamanın en önemli yollarından biri de futbolla ilgili var olan ‘big data’yı doğru analiz etmek.
Futbolun ana vatanı ‘big data’ diyor
Futbolun birçok yan hikâyesi olsa da bu büyük ekonomiyi yaratan öncelikle oyunun kendisi ve ‘büyük veri’yi kullanarak futbolu yeniden yorumlamak ve sahanın içinde dışında oyunu verilerle anlayarak oynamak günümüz futbolunda fark yaratmanın yeni trendi. Bu trendin doğduğu topraklarda elbette futbolun ana vatanı İngiltere. Southampton Futbol Kulübünün Performans Stratejileri Menajeri Simon Wilson futbolda verilerin doğru kullanımı konusunda çok iyi bir örnek. Wilson, kulübe ilk geldiğinde Prozone isimli bir teknoloji girişimi için danışmanlık yapıyordu. Prozone özel yapım bir oyuncu takip sistemi yazılımı geliştirmişti. Sistem, futbol sahasının çevresine yerleştirilen sekiz farklı kamerayı kullanarak maçın kuşbakışı görüntülerini içeren iki boyutlu bir animasyon elde edilmesini sağlıyordu. Aynı zamanda tüm oyuncuların saniyenin onda birlik dilimlerindeki hareketlerini kaydediyor ve bir dizi istatiksel soruya cevap verilmesine olanak sunuyordu. Southhampton, Prozone’u kullanmaya başladı ve Simon Wilson’ı performans analisti olarak takım kadrosuna dâhil etti.
Konu ile ilgili Ntvspor.net yazarı Mert Aydın, CNN Turk Spor Spikeri Emre Tilev, Hürriyet Spor Müdür Yardımcısı Ali Can Yaycılı, SnA Danışmanlık Yönetici Ortağı Ömer Nadirler, CNN Turk Spor Spikeri Uğur Önver, Fanatik İddaa Editörü Can Tongo, Media Cat Yazı İşleri Müdürü Enes Taşkıran, Milliyet Gazetesi Spor Yazarı Uğur Meleke, Lig TV Genel Müdürü Kadir Kardaş, Bilyoner.com Pazarlama Müdürü Pamir Tokgöz, Perform Türkiye Genel Müdürü Emre Uğurlu’nun görüşlerine yer verdik.
TV’de 4K devri, teknoloji perakendeciliği ve Türk insanının teknolojik hediye alışkanlıkları, pazarlamanın yeni gözdesi Instagram, Bitcoin’e alternatif servisler dergimizin bu sayısında yer alan diğer konu başlıkları.
İçerik pazarlamanın kısa tarihini okuyabilir, dijital müzik tüketiminin infografiğini inceleyebilir, dünya siyasilerinin tercih ettiği cep telefonlarını derlediğimiz listeye göz atabilirsiniz.
Ayrıca bu sayıda derginin yanında ajans ve markaların işbirliği içinde yaptıkları başarılı kampanyaları özetleyen ‘Yeni Nesil Ajanslar’ ekini okuyabilirsiniz.
Yorumlar