2013’ün dijitalde içerik tüketiminin zirveye ulaştığı bir yıl olmasıyla Almanak sayımızın kapak konusunu eğlenceli içerik yılı olarak belirledik. Sosyal ağların ve mobil cihazların hayatın her alanında yer almasıyla gittikçe hız kazanan dijitalde içerik tüketiminin yıldızları video, müzik ve oyun oldu. Eğlenceli içeriklerin oluşturduğu ‘engagement’ ile kullanıcılar, bu içerikleri sosyal medya hesaplarından paylaşır oldu. Kendi eğlenceli içeriklerini üreten markalar da takipçileriyle daha fazla ‘engagement’ kurmaya odaklandığını gözlemledik.
2013 değerlendirmelerine ilişkin Dijital Türkiye’nin Cihan Salim, bilişim hukukunu Gökhan Ahi, dijital tüketiciyi Kaan Varnalı, dijital diplomasiyi Gökhan Yücel, dijital pazarlamada Yüce Zerey, girişimciliği Hasan Aslanoba, dijital yayıncılığı Hakan Akben, mobil pazarlamayı Emre Kanaat, eticareti Hakan Orhun, dijital müziği Levent Erim, sosyal medyayı Mesut Karakaş ve dijital devleti Faruk Eczacıbaşı kaleme aldı.
MMA ile birlikte yaptığımız yılın mobil uygulamaları, eticaret ve girişimcilik pazarı uzman isimleriyle yaptığımız yılın dijitalleri çalışması dergimizin sayfalarında yerini aldı. Ipsos KMG ile dijitalde yılın en sevilen araştırmamızın adını LoveBrands olarak değiştirdik. Araştırmanın detaylarını ve sonuçlarını dosyamızda bulabilirsiniz.
Kapağımızda Cafe Crown’un başarılı viral içeriğini Blippar uygulaması ile birlikte sizlerle proje olarak paylaşıyoruz.
Emeği geçen ve Almanak sayımıza katkıda bulunan herkese teşekkür ederiz, iyi bir yıl geçirmenizi dileriz.
Yorumlar