İnternetin hayata girmesiyle birlikte gerçek hayatta paylaşılmayan düşüncelerin online ortamda rahatça ifade edilebildiği bir yer olduğu anonimlik konusu, Digital Age Kasım sayısının kapak konusu olarak yer aldı.
Ayrıca Türkiye’deki anonim kimliklerin sosyal medyanın etkisiyle geldiği yeri incelemek için Akampüs gençlik ajansı ile birlikte sencebence.com üzerinden gerçekleştirdiğimiz Türkiye’nin anonim portresi anketini düzenledik. 1026 kişiyle gerçekleştirdiğimiz anketin ilginç sonuçlarını dergimizin bu sayısında bulabilirsiniz.
Ankete göre katılımcıların büyük çoğunluğu sosyal medyada gerçek isimleri dışında bir hesap kullanmazken, gerçek isimleri dışında kullananlar ağırlıklı olarak bir web sitesine üye olmak, oyun oynamak ve kendini daha rahat ifade edebilmek için kullanıyorlar. Katılımcıların ağırlıklı olarak 1 ile 3 arasında değişen sayıda eposta hesabı kullandığı sonucu ortaya çıktı. Anketin son sorusunda ise katılımcıların sosyal medya profillerinin günlük hayat ile ne kadar uyuşup uyuşmadığı belirlenmek istendi. Büyük kesim evde neyse sosyal medyada da aynı kişi olduğunu; değişen bir şeyin olmadığını belirtti.
Bu yıl yedincisini düzenlediğimiz Digital Age Summit’in teması ‘digital engagement’tı. 24 Ekim’de gerçekleştirdiğimiz etkinliğe yoğun ilgi gösteren katılımcılar mobilden sosyal medyaya, içerik yönetiminden dijital tüketicilere yönelik müşteri ilişkilerine kadar birbiriyle etkileşim halindeki pek çok farklı konuyu değerlendirme fırsatı buldu. Dergimizin bu sayısında konuşmacıların ilgi çekici sunumlarından notları okuyabilirsiniz.
Dergide ayrıca Thomson Reuters tarafından G20 ülkeleri için gerçekleştirilen raporu kaynak alarak Türkiye’nin en inovatif şirketlerini bulabilirsiniz. Wired dergisinin seçtiği Türkiye’de en iyi 10 girişim ve Türkiye’nin alt yapısını inşa eden şirketler, dergideki diğer konu başlıkları arasında yer alıyor.
Yorumlar