Novartis Türkiye, 3-9 Kasım Organ Bağışı Haftası’nda Twitter’da #YasamiPaylas etiketi ile organ bağışı konusunda bir farkındalık kampanyası başlattı. Bu uygulamasıyla Novartis, Türk ilaç sektöründe Twitter’da sosyal sorumluluk/farkındalık amaçlı kampanya yapan ilk firma oldu.
Türkiye’nin lider ilaç firmalarından Novartis, 3-9 Kasım Organ Bağışı Haftası’ndaki Twitter etiketi kampanyası ile organ bağışının önemine dikkat çekti. Novartis Türkiye, 3 Kasım Cumartesi gününden başlayarak bir hafta boyunca Twitter hesabında #YasamiPaylas etiketini kullanarak organ bağışı ile ilgili bilgilendirici içerikler yayınladı ve kullanıcıları organ bağışı farkındalığını desteklemeye davet etti.
Birçok kişi, kurum ve kuruluşun destek verdiği kampanya ile ülkemizde ve dünyada önemli bir ihtiyaç olmaya devam eden organ bağışıyla ilgili farkındalık sağlanması amaçlandı. Twitter kullanıcılarının desteğiyle, hafta boyunca organ bağışının önemine dikkat çeken, #YasamiPaylas etiketini içeren tweet sayısı 3416’ya ulaştı.
Kampanya süresince, organ bağışında bulunulsa bile ailenin onayı alınmadan bağış yapılamadığı, organ naklinin yaşayan ya da beyin ölümü gerçekleşen kişilerden yapılabileceği, dünyada yarım milyon insanın böbrek nakliyle yaşamı paylaştığı ve yaşamak için bağış bekleyen böbrek ve karaciğer yetmezliği hastalarının sayıları gibi bilgiler paylaşıldı.
Yorumlar