Skip to main content

Avea, 2012 yılının 3.üncü çeyreğinde elde ettiği finansal sonuçlarla en yüksek değerlerine ulaştı. Toplam geliri 910 Milyon TL’ye ulaşan Avea’nın abone başı konuşma süresi 350 dakika, abone başı aylık geliri…

Avea, 2012 yılının 3.üncü çeyreğinde elde ettiği finansal sonuçlarla en yüksek değerlerine ulaştı.

Toplam geliri 910 Milyon TL’ye ulaşan Avea’nın abone başı konuşma süresi 350 dakika, abone başı aylık geliri (ARPU) ise; 22,6 TL olarak gerçekleşti. 3.üncü çeyrek dönemde abone sayısını da 13,2 milyona çıkaran Avea, aynı dönemde akıllı cihaza sahip müşteri oranını da yüzde 22 gibi yüksek bir orana yükseltti. Avea elde ettiği bu sonuçlarla, 2010 üçüncü çeyrek ile 2012 çeyrek dönemini kapsayan 2 yılda gelir büyümesinde pazar liderinden 3, abone büyümesinde ise; 4 kat fazla büyüme elde etmiş oldu. 
 
Açıklanan finansal verilere göre Avea’nın gelirleri, gösterdiği güçlü faaliyet performansı ile 2011 yılının aynı dönemine oranla yüzde 11 artarak 910 Milyon TL olarak gerçekleşti. Toplam servis geliri geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 12 artarak 888 Milyon TL’ye ulaşan Avea’nın data geliri ise 106 Milyon TL olurken, data gelirinin servis gelirlerindeki payı yüzde ise 12’ye yükseldi. Böylece Avea hem faturalıda hem de faturasızda tarihinin en yüksek gelir seviyesine ulaştı. 
 
Müşteri tabanında istikrarlı büyümesini sürdürüyor
 
Üçüncü çeyrek sonuçlarının açıklandığı basın toplantısında konuşan Avea CEO’su Erkan Akdemir, 
son üç yılda 2 milyar liralık yatırım gerçekleştiren Avea’nın, 22 binin üzerine çıkan iletişim kulesi ve yüzde 99’u aşan kapsama oranı ile bu yatırımlarının karşılığını, 3.üncü çeyrek dönemde abone tabanını 206 bin kişiyle büyüterek aldığını söyledi. 
 
Avea gelir büyümesinde pazar liderini 3, abone büyümesinde ise 4’e katladı
 
2012 yılı 3.üncü çeyrek döneminde müşteri sayısını 13,2 milyona çıkaran Avea, faturalı abone tabanını 2011’in 3.çeyrek dönemine oranla yüzde 6 artırarak 5,9 milyona, faturasız abone tabanını ise yüzde 5 artırarak 7,3 milyona yükseltti. 
 
Müşteri sayısındaki istikrarlı artıştan çok memnun olduklarını dile getiren Avea CEO’su Erkan Akdemir; “Avea elde ettiği bu sonuçlarla, 2010 üçüncü çeyrek ile 2012 çeyrek dönemini kapsayan 2 yılda; gelir büyümesinde pazar liderinden 3, abone büyümesindeyse 4 kat fazla büyüme elde etmiş oldu.” dedi. 
 
Mobil internet gelirleri yüzde 64 yükseldi
 
Abone tabanındaki akıllı cihaz sahiplik oranını yüzde 22’ye yükselten Avea, mobil internet gelirini, 2011’in 3.üncü çeyreğine oranla yüzde 64 artırarak, toplam 106 Milyon TL gelir elde etti. Avea, TT Net Jet satışlarıyla beraber modem satış pazar payını Ocak-Ağustos döneminde 11 puan artırarak yüzde 29’a yükselti. 
 
Avea, 24 milyon liralık tasarruf sağladı
 
‘Avea her yerde kazandırır’ platformu kapsamında 3.üncü çeyrek sonu itibariyle 31 yeni marka ortaklığı ve 84 yeni kampanyaya imza atarak müşterilerine ayrıcalıklı avantajlar sunmaya da devam ettiği noktasının altını çizen Akdemir, yaptığı konuşmada Avea’nın yeme-içmeden, modaya, ev dekorasyondan otomotive birçok alanda sunduğu fırsatlarla, 693 bin Avealı’ya toplam 24 milyon liralık tasarruf sağladığını açıkladı.