Digital Age 2012 zirvesinin sabah oturumunda konuşan MIT Karşılaştırmalı Medya Çalışmaları Bölümü Yeni Medya Yazarlığı Anabilim Dalı Yardımcı Doçenti ve C3 Oyun Kültürü ve Mobil Medya Girişim Fakülte Direktörü Beth Coleman, ‘Principles of Transmedia Design’ başlıklı bir sunum gerçekleştirdi.
İçeriği yaratanla ve onu tüketen arasındaki iletişime ve etkileşime dikkat çeken Coleman, artık sürekli bilgisayar başında oturmamızı gerektirmeyen teknolojiyle bilginin mobil olduğunu; insanın olduğu yerde bilginin de olduğunu ve bunun anında paylaşılabildiğini söyledi.
Bu noktada avatarlara değinen Coleman, gelişen teknolojiyle birlikte internet ortamında kullanılan avatarların daha da gerçeklik kazandığını, online deneyimlerimizin günlük hayatlarımızda da artık bir karşılık bulduğunu belirtti.
Hikâyenin parçası olmak
Coleman, dijital ya da fiziksel – online veya offline olarak da yorumlanabilir – bağlantılarımızın aslında beyinde birbirinden farklı algılanmadığı üzerinde durdu. Sunumun başlığı olan ‘Transmedia Tasarımı’na örnek gösterilebilecek ARG (alternatif oyun dünyası), mobil telefonların yalnızca bir hizmet olarak değil aynı zamanda hikâye anlatımı için önemli bir araç olduğuna dair önemli veriler sağlıyor.
Coleman, ‘Kara Şövalye’ filminin online pazarlama stratejisi olan ‘Why so serious’ın dünya üzerinde 10 milyon katılımcının yer aldığı bir oyuna dönüşmesini tüketici için katılımın, hikayenin bir parçası olmanın ne denli etkili olduğunun somut örneği olduğu yönünde değerlendirdi.
Yorumlar