BuzzFeed, Kingfish Labs’ı alarak, ilk satın alımını gerçekleştirmiş oldu.
BuzzFeed, ürün ve geliştirme tarafında sessizliğini koruyordu.
Bir facebook veri şirketi olan Kingfish Labs’ın satın alınmasıyla, BuzzFeed potansiyel sosyal büyüme ve gelir stratejilerine bir aralık getirmiş oldu.
Kingsfish ve BuzzFeed benzer geçmişlere sahip durumda. BuzzFeed CEO’su Jonah Peretti ve Kingfish’in kurucularından Jeff Revesz ve Rob Fishman Huffington Post’ta çalışmıştı.
Ve bağlantılar burada bitmiyor. Geçen Mart Kingfish, Yoke adında bir Facebook arkadaşlık uygulaması için LererVentures yardımıyla 500 bin dolar yükseldi. Ayrıca Lerer, bir Huffington Post kurucu ortağı ve BuzzFeed mevcut başkanı.
Ortaklık, kişisel bir açıdan mantıklı olsa da BuzzFeed viral trafik çekmek için Facebook üzerinden sponsorlu hikayeler satın almaya devam ediyor. Ayrıca Kingfish’in teknolojisi üzerinde, şirket için değerlenebilir bir geliri üreticisi olmak için yatırım yapıyor.
Bir basın sözcüsü, anlaşmanın New York şirket toplantısında ilan edildiğini doğruladı. BuzzFeed başkanı ve COO’su Jon Steinberg, Kingfish alımı ile ilgili Adweek’e attığı mailde, “sponsorlu hikayelerin satın alımında liderliğini artırmak ve içerik odaklı sosyal reklam erişimini genişletmek için BuzzFeed’e izin vereceğini” belirtti.
Steinberg, Facebook üzerinde kullanılan işlem dillerine bireylerin ilgi alanlarını belirlemek üzere Kingfish teknolojisinin BuzzFeed’in sosyal reklam hedefine yardımcı olacağını belirtti. “Facebook’taki kullanıcıların ilgi alanlarını anlamak ve ilgilerine en uygun sponsorlu hikayelerini onlara göstermek için aynı teknolojiyi kullanacağız.”
Steinberg ayrıca benzer teknolojinin Twitter’a uygulanabileceğini söyledi.
Yorumlar