Deloitte, bu yıl on birincisini yayımladığı “Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon Öngörüleri 2012” raporunda, önümüzdeki 12 ila 18 ay içinde teknolojiyi odağına alan trendlerin neler olacağı ile ilgili öngörülerini ortaya koyuyor.
Rapora göre, bu yılki öngörüler arasında akıllı telefon ve tablet bilgisayarların satışının artacağı, yeni sabit disk teknolojisi katı-hal sürücülerinin hızla yaygınlaşacağı, internet reklamcılığının daha hızlı büyüyeceği ve sosyal oyun pazarında ise yeni iş modellerinin ortaya çıkacağı yer alıyor.
Raporda öne çıkan en çarpıcı noktalardan biri 2012 yılında satılması öngörülen tabletlerin neredeyse yüzde 5’inin, hali hazırda bir tablete sahip olan kişiler tarafından satın alınacak olması.
Telekomünikasyon alanında ise düşen akıllı telefon fiyatlarıyla birlikte 100 dolar ve altındaki cihaz sayısının 500 milyona ulaşacağı belirtiliyor. 2012’de bu fiyat seviyesindeki akıllı telefonlardan 300 milyon adet satılacağı ve böylece söz konusu cihazların, tüm cep telefonu sevkiyatlarının yaklaşık yüzde 20’sini ve tüm akıllı telefon üretiminin yaklaşık 1/3’ünü oluşturacağı öngörülüyor.
Düzenlenen toplantıda konuşan Deloitte TMT araştırma direktörü Duncan Stewart “2012 için küresel ekonomik büyüme öngörüleri genel görünüm olarak çoğu bölge için olumlu halini sürdürüyor. Ancak gelişmiş pazarlarda büyüme zayıf olacağa benziyor. Bu ülkelerde tüketiciler, tüketici teknolojisi de dahil olmak üzere daha küçük ürünlerdeki harcama miktarını korurken, çok pahalı ürünlere yaptıkları harcamaları erteleyebilirler. Çoğu tüketici teknolojisi türü için kurulu bazın halen kısmen düşük olduğu gelişmekte olan pazarlar, yine nispeten güçlü bir genel büyüme yaşayacak. Bilgisayarlar için düşük giriş seviyesi fiyatlarının yanı sıra gittikçe genişleyen daha az pahalı akıllı telefonlar serisine erişebilirlik, bu ülkelerde bu tür cihazlar için talebi daha da artıracak’’ dedi.
Rapora göre 2012’de, tüm reklamcılık pazarının yüzde 5 büyümesi, internet reklamcılığın ise yüzde 11 büyümesi ve çevrimiçi reklamcılığın yüzde 50’lik bir oran ile yükselmesi bekleniyor. Bunun yanı sıra televizyon reklamın çok ufak bir oranını temsil edeceği öngörülüyor.
Raporda öngörülen bir diğer konu ise 2012 yılında sosyal oyunlar pazarı için gelir artışının yüzde 20’den düşük oranlara kadar yavaşlayabileceği. Bu sosyal oyun gelirlerinin 20 kat arttığı 2008 ve 2010 arasındaki dönemle karşılaştırılabilir.
Yorumlar