Normal
0
21
false
false
false
TR
X-NONE
X-NONE
MicrosoftInternetExplorer4
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Normal Tablo”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:”Times New Roman”;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
Amerika’da 1.500 kişi üzerinde yapılan bir araştırma,
tüketicilerin online ürün ve hizmet arama şekillerini inceleyerek, farklı
sektörlerdeki şirketler için önemli istatistikleri ortaya çıkarttı.
Yapılan araştırma günümüzdeki sosyal tüketicileri; yüksek ya da düşük seviyede paylaşım yapan,
farklı dijital kanallar aracılığıyla arama yapan ve ürünler ile yüksek ya da
düşük seviyede etkileşim içinde olan kişiler olarak kategorize ediyor. Sosyal medya alanında yüksek paylaşım yapan kişiler, markalar için en
değerli tüketici kitlesini temsil ediyorlar. Bunun sebebi, sosyal medyada
yüksek sayıda paylaşım yapan kişiler diğer kişilere göre üç kat daha fazla ürün
tavsiyesinde bulunarak, başkalarının satın alma davranışlarını etkiliyor.
Kimler daha çok
paylaşıyor?
Yüksek paylaşım yapan kişiler online tüketicilerin yüzde 20’sini
temsil ederken, daha düşük seviyelerde paylaşım yapanlar online tüketicilerin
yüzde 80’ini temsil ediyor. Bununla beraber,
yüksek paylaşımda bulunanlar, düşük paylaşımda bulunanlara göre yaşça
daha küçük olup, ürünleri daha fazla tavsiye eden, kullandıkları ve
paylaştıkları ürünlere daha sadık ve ürünlerle ilgili paylaşımda bulunurken
birden fazla internet aracı kullanan kişiler olduğu saptanıyor.
Hangi ürünler daha çok
paylaşılıyor?
Ürünün cinsi de sosyal tüketicilerin davranışlarını
etkileyen faktörlerden biri. Daha seyrek olarak satın alınılan, karmaşık, daha
pahalı ve araştırmak için daha çok süre gerektiren ürünler sosyal
medya platformlarında daha çok paylaşılıyorken; daha sık satın alınan, ucuz ve
daha az düşünülerek satın alınan ürünler ile ilgili daha az paylaşımda
bulunuluyor.
Hangi markalar hangi
kanallara odaklanmalı?
Sosyal tüketicileri en çok etkileyen kanalların; arama
sonuçları, ürünlerin web siteleri, değerlendirme ve derecelendirme siteleri,
haber makaleleri ve online reklamlar olduğu ortaya çıkıyor. Bu tüketicileri en
az etkileyen beş kanalın ise Twitter, Foursquare, Wikipedia, blog yazıları ve
Facebook yorumları olduğu belirleniyor.
Online kanalların tüketicileri etkileme seviyesi ise arzu
edilen ürün veya hizmete göre değişiyor. Bu doğrultuda, sosyal tüketicileri
etkilemek isteyen markaların farklı kanalları hedef almaları gerekiyor. Araştırma
sonuçlarına göre, tatil hizmeti sunan firmalar ana olarak arama motorlarını
hedef alabilirler. Bunun sebebi, tatil
kampanyalarını araştıran sosyal tüketicilerin yüzde 93’ü arama motorlarını
kullanması. Otomobil satışı yapan firmalar ise,
kendi web sitelerinden sonra, arama motorlarına odaklanabilirler.
Otomobil arayışında bulunan tüketicilerin yüzde 44’ü forum yorumlarından
etkileniyor. Bebek ürünleri satan markaların ise en çok Facebook sayfalarına odaklanmaları tavsiye edilebilinir. Bebek ürünleri satın almak isteyen tüketicilerin yüzde 63’ü Facebook’u
kullanırken, forumlardaki yorumlara da öncelik verdikleri ortaya çıkıyor. Elektronik eşya satan firmalar için en önemli
iki kanal ise Twitter ve ürün değerlendirme siteleri. Kıyafet arayışı
yapan sosyal tüketicilerin en çok online reklamlardan etkilenen kesim olduğu ortaya çıkıyor. Böylelikle, online
reklama en çok yatırım yapması gereken sektör, moda sektörü.
Siz birşey satın alırken hangi kanllardan faydalanıyorsunuz?
Normal
0
21
false
false
false
TR
X-NONE
X-NONE
MicrosoftInternetExplorer4
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Normal Tablo”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:”Times New Roman”;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
Kaynak: beyond.com (2011) ‘The Science of Sharing’
Yorumlar