Twitch’in geçen günlerde düzenlediği Patch Notes adlı canlı yayında duyurulan özellik, kullanıcıların kliplere ve mevcut canlı yayınlara ayrılmış ayrı akışlar arasında gezinmesini sağlayacak.
Yeni keşif akışı, mobil uygulama içinde bir sekme olarak yer alacak ve önümüzdeki ay, bazı kullanıcılar bu akışı mobil uygulamalarının ana sayfası olarak görebilecek.
Twitch, içerik kurallarına uydukları sürece tüm canlı yayınların ve kliplerin keşif akışında görünmeye uygun olduğunu söylüyor.
Paylaşılan bilgilere göre kullanıcılar canlı akışta gezinirken, takip ettiği içerik üreticilerinin canlı içeriklerinin yanı sıra Twitch tarafından önerilen yayınları da görebilecek. Kullanıcılar beğendiği bir canlı yayon bulursa içerik üreticisinin avatarına dokunarak sinema moduna geçebilecek ve canlı yayınla etkileşime girebilecek.
Klip akışında ise Twitch canlı yayınlarından alınan video kesitleriyle dolu bir akış görülecek. Twitch, bir içerik üreticisinin canlı yayında olduğunu gösterecek. Ancak reklamlardan kaçınmak için bir seçenek bulunmadığını belirtelim. Patch Notes’ta reklamların yayında görüneceğini belirten ürün müdürü Jess Sung, kullanıcıların akışı aşağıya doğru kaydırırken reklamları atlayabileceğini ifade etti.
Twitch’in TikTok tarzı dikey akışı uygulamasına geçiş yapması, platformun kullanıcı deneyimini ve içerik tüketme alışkanlıklarını daha da çeşitlendirmesi açısından ilginç bir adım olabilir. Bu hamle, Twitch’in daha geniş bir kitleye hitap etme ve mobil kullanıcılarına daha cazip gelme çabalarının bir parçası olabilir.
Kaynak: Twitch is bringing its TikTok-style feed to everyone this month – The Verge
Yorumlar