“Bağlantı geçmişi” olarak adlandırılan yeni sistem, insanların Facebook’un mobil tarayıcısından son 30 gün içinde ziyaret ettiği web sitelerinin bir listesi niteliğinde. Kullanıcıların tıkladığı bağlantıların tümü, tek bir konumda listeleniyor ve ziyaretçiler nereye tıkladıklarını görmek için buraya geri dönebiliyor. Facebook, yeni özelliği, kaybolabilecek veya unutulabilecek bağlantıları saklamanın bir yolu olarak tanıtıyor. Sitedeki pop-up’ta, “Artık tek bir yere kaydedilen Facebook tarama etkinliğiniz sayesinde, ziyaret ettiğiniz son bağlantılara kolayca geri dönün” ifadesi yer alıyor.
Facebook ayrıca, “Bağlantı geçmişine izin verdiğinizde bilgilerinizi Meta teknolojilerindeki reklamlarınızı geliştirmek için kullanabiliriz” diye belirtiyor. Bu aynı zamanda bağlantı geçmişindeki bilgilerin örneğin Instagram ile paylaşılabileceği anlamına da geliyor. Yani kullanıcılar, Facebook’un bağlantı geçmişini izleyerek yeni hedefli reklam tekliflerini de kabul etmiş oluyor.
Bağlantı geçmişi özelliği varsayılan olarak açık olsa da devre dışı bırakılabiliyor. Facebook, “Bağlantı geçmişini kapattığınızda, bağlantı geçmişinizi hemen temizleyeceğiz ve artık ziyaret ettiğiniz hiçbir bağlantıyı göremeyeceksiniz. Ayrıca, bağlantı geçmişinizi kaydetmeyeceğiz veya bunu Meta teknolojilerindeki reklamlarınızı geliştirmek için kullanmayacağız” diyor. Ayrıca bağlantı geçmişinde toplanan verilerin Meta sunucularından temizlenmesinin 90 güne kadar sürebileceğini de belirtiyor.
Kaynak: Facebook launches ‘link history’ tool that tracks where people go on the internet – Independent
Yorumlar