Trendyol, altı aydır Azerbaycan’da da faaliyet gösteriyor. Bu altı aylık süreç ve Azerbaycan’da PASHA Holding ile yaptığınız işbirliği hakkında bilgi verebilir misiniz?
Azerbaycan pazarına girerken, burada sadece kendimiz için ürün satacak bir platform olarak değil, kardeş ülkede gerçekten bir dijital ekosistem kurmak üzere geldik. Bu ülkenin lokomotif şirketlerinden biri, PASHA Holding. Onlarla sinerji yaratabileceğimizi fark ettik. Bunun üzerine de gerçekten stratejik bir anlaşmamız oldu. Onlar bize bu ülkenin lokal beklentilerini, müşterilerin ve satıcıların bazen hassasiyetini, bazen düşüncelerini, duygularını iletiyorlar. Hem de bankacılık alanında çok ciddi çözümleri var; ödeme sistemleri, lojistik sistemler… Bu gibi konularda aslında yolumuzu açıyorlar; önümüzü görmemizi sağlıyorlar. Dolayısıyla bütün bu süreçte, aslında biz lokal bir partnerle lokal ekosistem yaratmak amacıyla yola çıktığımız için, PASHA Holding’le olan stratejik ortaklığımız bizim için süreci hızlandırıcı ve iyileştirici oldu.
Çok mutluyuz. İlk sonuçlar da gayet güzel. Altı ay içerisinde, başladığımız noktanın neredeyse beş katına geldik siparişlerde. Müşterilerin tercih ettiği platform olduk burada. Azerbaycan’da yaklaşık 4,5-5 aydır en çok indirilen uygulama, Trendyol. Bunun dışında da 1,3 milyon aktif müşteriye ulaştık. Bunların hepsine bu birlikteliğin meyvesi gibi bakıyoruz biz de. Türk satıcılarının Azerbaycan’a ihracat yapabilme kabiliyetlerinin, Türk ürünlerinin kalitesinin bir sonucu gibi bakıyoruz buradaki hızlı büyümeye.
İlerleyen dönemde bu işbirliği nasıl devam edecek?
Bir e-ticaret ekosistemi, sadece ürün satmaktan oluşmuyor. Bunun bir lojistik ayağı var, dediğim gibi. Ödeme sistemleri ve finansal çözümler ayağı var ve uzun vadede de tabii bu ekosistem büyüyor, genişliyor; bazen üreticilere dokunuyor, satıcılara dokunuyor. Her adımda aslında PASHA Holding’le çok fazla ortak paydamız, ortak sinerjimiz var. Kredi kartı kullanımının artması, mesela bir e-ticaret şirketi için müthiş bir fayda ya da finansal çözümlerden müşteri kredilerinin ya da satıcı kredilerinin aktif bir şekilde e-ticaret şirketlerine sunuluyor olması çok büyük bir fayda. Bu gibi faydaları açığa çıkarmaya gayret edeceğiz önümüzdeki dönemde.
Azerbaycan’a geçici gelmedik, yani biz burada kalıcıyız. Bu ekosisteme katkıda bulunmak istiyoruz ve tıpkı Türkiye’de olduğu gibi, burada da yapabileceğimiz çok fazla şey olduğunu düşünüyorum.
InMerge Innovation Summit hakkındaki görüşleriniz nelerdir?
InMerge Innovation Summit’e sponsor olmamızın en temel sebebi bu etkinliğin vizyonu. Vizyon diyor ki, bu bölge inovasyonun merkezi olabilir.
Bu bölgeden de çok iyi şirketler çıkıyor, çok iyi ekipler çıkıyor; neden biz bu bölgeden ciddi anlamda inovasyon dalgaları yaratmayalım farklı sektörlerde. Bu bizim kendi hayalimize, vizyonumuza çok yakın. Trendyol olarak biz Türkiye’nin lider e-ticaret şirketiyiz. Amacımız EMEA bölgesinde, yani Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’nın da içinde olduğu bölgede en büyük pozitif etki yaratan teknoloji şirketi olabilmek ve bunun da Türkiye’den çıkan bir ekiple, Türkiye’den çıkan bir şirketle yapılabileceğine inanıyoruz. Dolayısıyla, bu etkinliğe bu kadar ilgi göstermemizin, sahiplenmemizin kendi adımıza sebebi bu.
Burada tabii çok iyi konuşmacılar var, çok güzel oturumlar var. Avrupa’da bile bu ölçekte, belki konuşmacıların kalitesine baktığınızda, içeriklerin kalitesine baktığınızda, çok az etkinlik vardır. O açıdan çok mutlu olduk sonuçlardan. Katılımcılarla da konuşuyoruz; onlar da çok heyecanlı duyduklarından, konuşmacıların onlara hayal ettirdiklerinden. Dolayısıyla bu etkinlik özelinde biz kendi amacımıza ulaştığımızı düşünüyoruz.
Yorumlar