Meta, Facebook’taki içerik üreticilerine platformdaki farklı Reels’ların birbirlerine karşı nasıl performans gösterdiğini test etme özelliği de dahil olmak üzere, bir dizi yeni içerik oluşturma aracı getiriyor. Bu araçlar arasında en dikkat çekici olanı ise Reels A/B test aracı.
Bilmeyenler için söyleyelim; A/B testi, bir haber bülteni veya makale gibi bir içerik öğelerinin hangisinin daha fazla etkileşim sağladığını görmek için değiştirildiği yaygın bir pazarlama ve yayıncılık taktiği. Örneğin bir haber metninde yayıncılar, okuyucuların en çok hangisine yanıt verdiğini görmek için genellikle birkaç farklı başlığı test eder.
Reels A/B test aracı ile içerik üreticiler tek bir video için en fazla dört adet önizleme görseli veya açıklama metni belirleyebilecek. Özelliğin görsellerine göre, içerik üreticisinin hedef kitlesinin farklı gruplarına 30 dakika boyunca farklı versiyonlar gösterilecek. Test süresinin sonunda, en çok oynatılan versiyon kazanacak ve değiştirilmediği sürece içerik üreticisinin profilinde görünecek.
Bu özelliğin şimdilik mobil cihazlarda mevcut olduğunu belirtelim. Meta, gelecekte açıklama metni ve önizleme görseli oluşturmak için yapay zekâ araçları da sunabileceğini söylüyor.
Meta ayrıca içerik yönetimini biraz daha kolaylaştırabilecek birkaç özelliği de duyurdu. İçerik üreticileri, profesyonel kontrol panelinde artık tüm gönderilerinin nasıl performans gösterdiğini görebilecek ve profilinden gönderileri gizleme veya çöp kutusuna taşıma gibi işlemler gerçekleştirebilecek.
İçerik üreticiler ayrıca içeriklerinin Facebook’taki performansına ilişkin daha fazla veri elde edecek. Platform, önceki 28 günlük gösterimi 90 güne çıkarıyor.
İçerik üreticilerin elde edeceği diğer veriler arasında; bir videonun, içerik üreticisinin diğer videolarına göre nasıl performans gösterdiği, izleyiciyi elde tutma ölçümleri ve videonun tekrar oynatılmalarını da içeren görüntüleme sayıları yer alıyor.
Kaynak: Facebook will let creators test different versions of Reels – The Verge
Yorumlar