3 kıtada 30 ülkede 800’ü aşkın mağazası ve günden güne yaygınlaşan global operasyonlarıyla sağlıklı bir şekilde büyüyerek yoluna devam eden FLO, sektörüne öncülük eden birçok girişime de imza atıyor. Sahip olduğu yetkinlikleri daha ileri taşıyarak müşteri deneyimini geliştirecek adımlar atmayı hedefleyen FLO, kurduğu FLO Teknoloji şirketiyle tüm iş süreçlerinde ihtiyaç duyduğu teknolojiyi kendi bünyesinde üretiyor. FLO’nun omni-channel perakendecilik konusunda attığı adımları ve gelecek yatırımlarını FLO CEO’su Yenal Gökyıldırım’dan dinledik.
Dijitalleşme konusunda öncü bir perakende şirketi olarak, her alanda dijital kaslarımızı geliştirmek için yoğun çaba harcıyoruz. Bugün içerisinde bulunduğumuz Yıldız Teknik Üniversitesi’ndeki Teknopark’ta 200 kişilik FLO Teknoloji ekibimizle beraber dijital altyapımızı sürekli olarak güçlendiriyoruz.
“Dijital çözümler ile müşteri deneyimini geliştirmeye odaklanıyoruz”
Günümüzde teknoloji öyle bir hızla ilerliyor ki bunu yakından takip etmeyen şirketlerin varlığını sürdürmesi artık mümkün değil. 2018 yılında başlattığımız teknolojik yatırımlarımıza hız vererek planlamadan tedarik yönetimimize, lojistik süreçlerimizden satış fonksiyonlarımıza ve müşteri deneyimine kadar her alanda dijital dönüşümü odağımıza alıyoruz. Ülkemizde perakende sektörüne öncülük edecek, iş süreçlerimizi geliştirecek, alışverişte online ve offline kanallar arasındaki duvarları ortadan kaldıracak yeni nesil dijital çözümler ile müşteri deneyimini geliştirmeye odaklanıyoruz.
“Amacımız sektöre öncülük edecek projeler geliştirmek”
Bugün içerisinde bulunduğumuz Yıldız Teknik Üniversitesi Davutpaşa Kampüsü’ndeki Teknopark’ta 200 kişilik FLO Teknoloji ekibimizle beraber dijital altyapımızı sürekli güçlendiriyoruz. Burada hem kendi yazılımlarımızı yapıyoruz hem de FLO Teknoloji şirketimiz sayesinde güncel gelişmelere ve her türlü dönüşüme çok hızlı reaksiyon gösterebiliyoruz. Teknopark’a geçişimizle beraber farklı teknoloji paydaşlarımızla yakın bir ekosistemde çalışmanın getirdiği avantajla kaynaklara ulaşmamız kolaylaşırken, ortak işbirliği fırsatları da yakalamaya başladık. Ar-Ge çalışmalarımıza da hız verdiğimiz için sürekli olarak kendi sınırlarımızı zorluyor, geliştiriyoruz. Özellikle genç yeteneklere bu kadar yakın olmak da ayrı bir avantaj sağlıyor. Buradaki en büyük amacımız; verimliliğe odaklanırken, müşteri deneyimini iyileştirecek ve sektöre öncülük edecek projeler geliştirmek. Elbette süreçleri geliştirirken veri güvenliği tarafında da pek çok çalışma yapıyoruz. Bugün geldiğimiz noktada gerçekleştirdiğimiz çalışmalarla SecurityScorecard’ın verilerine göre yüzde 96’lık bir güvenlik skoruna sahip olduk. Bu bizim için gurur verici.
“Omni-channel yapımızı güçlendirdik”
Biz müşterilerimize her nerede olursa olsun, yer aldığı tüm kanallarda aynı kalitede hizmet alabilecekleri bir dünya yaratmayı amaçlıyoruz. Omni-channel bir müşteri deneyimi oluşturup müşterimizin satış kanalları arasında dolaşmadan tek bir stok, kanal ve organizasyon olarak deneyimini sürdürmesini hedefliyoruz. Bu kapsamda müşterilerimizin etrafında tüm kanallarımızı ve markalarımızı 360 derece örebileceğimiz omni-channel yapımızı güçlendirdik. Müşterilerimiz online kanallarımızdan verdiği siparişleri mağazalarımızdan teslim alabiliyor ya da mağazalarımızdan aldığı ürünleri doğrudan istedikleri adrese gönderebiliyoruz.
“Yapay zekâyı tüm iş süreçlerimize entegre ediyoruz”
Yapay zekâ artık hayatımızın bir parçası haline geldi. Özellikle satış sonrası hizmetlerimizde müşterilerimizin deneyimlerini iyileştirmek için biz de yapay zekâyı kullanıyoruz. Bildiğiniz üzere iade ve değişimler perakende sektörünün birer gerçeği. Biz de bu noktada FLO Wise adını verdiğimiz Türkiye’de ve globalde önemli ödüller alan bir proje geliştirdik. Satış danışmanlarımızın cebine sığdırdığımız FLO Dijital isimli uygulamamızın içinde çalışan bu yapay zekâ asistanı iade ve değişim süreçlerine hız kazandırırken, müşteri memnuniyetini yukarıya taşıyor. Müşterilerimizin mağazaya iade veya değişim için getirdiği ürünler; anlık olarak çalışan ve ürünle ilgili geçmiş iade bilgileri, ürünün temel özellikleri ve hasar tipi arasındaki ilişkiyi, mevsim koşullarına dayanan analizi, ürünü üreten tedarikçinin kalite geçmişini, benzer ürünlerdeki iade istatistikleri ve hatta geçmiş müşteri davranış analizi gibi birçok parametreyi dikkate alan bir yapay zekâ asistanı tarafından inceleniyor. Böylece mağazada dakikalar içinde o ürün ile ilgili kararı satış danışmanları verebiliyor ve müşteri beklemeden anında çözüme kavuşabiliyor.
Geçtiğimiz dönem yine çok ödül aldığımız “Ayağında Gör” AI/VR projesini hayata geçirdik. Mobil uygulamamızda beğendiğiniz bir ayakkabının mağazaya gitmeden ayağınızda nasıl durduğunu görebiliyorsunuz. Bunun fiziki ve online dünyanın kesişiminde öncü bir uygulama olduğunu söyleyebilirim. Önümüzdeki dönemde bu projemizi bir adım öteye taşıyarak “Ortamda Gör” modülünü de devreye alacağız.
Ayrıca e-ticaret tarafında imaj analitiği olarak konumlandırılan kombinini tamamla ve benzer ürün önerileri gibi uygulamaları da yapay zekâ tabanlı yazılımlar sayesinde gerçekleştiriyoruz. Şu anda pilot çalışmaları devam eden “Dijital Ayak Ölçüm” projemiz ile de müşterilerimize kişiselleştirilmiş bir deneyim sunmayı hedefliyoruz.
FLO Teknoloji ekibimizin çalışmalarıyla önümüzdeki dönemde de sektörümüze öncülük edecek yeni projeler geliştirmeye devam edeceğiz. Son 2 yılda 150 milyon TL civarında teknoloji yatırımı yaptık. 2023 yılında yaklaşık 280 milyon TL daha yatırım yaparak bu alandaki adımlarımızı daha da hızlandıracağız.
Yorumlar