The New York Times’ın (NYT) haberine göre Meta, Avrupa’da Instagram ve Facebook’a reklamsız ücretli abonelik seçeneği ekleyebilir. Ancak reklamsız ücretli abonelik sisteminin ne zaman geleceği ve maliyetinin ne kadar olacağı belli değil. Paylaşılan bilgilere göre, şirket AB’de Facebook ve Instagram’ın reklam destekli ücretsiz sürümlerini sunmaya devam edecek.
NYT’nin aktardığına göre şirket yetkilileri ücretli, reklamsız bir sürüm sunmanın, bunu az sayıda kişi kullansa bile “bazı Avrupalı düzenleyicilerin endişelerini hafifletmeye” yardımcı olabileceğine inanıyor.
Meta ve diğer sosyal medya platformları, AB’nin Genel Veri Koruma Yönetmeliği (GDPR) ve diğer düzenlemeler yürürlüğe girdikçe bunlara uyum sağlamak zorunda kaldı. Avrupa Birliği, AB vatandaşlarının verilerini ABD merkezli sunuculara taşıdığı için Meta’ya Mayıs ayında 1,2 milyar euro para cezası vermişti. Ayrıca şirket, milyonlarca Facebook kullanıcısının cep telefonu numaralarının (ve diğer verilerinin) kazınarak çevrimiçi olarak yayımlanmasını engellemediği için 2022 yılında 265 milyon Euro para cezasına çarptırılmıştı.
Columbia Üniversitesi hukuk profesörü Anu Bradford, The New York Times’a şunları söyledi: “Bu, teknoloji şirketlerinin AB’nin dijital düzenlemelerine uyduğunu ve hükümetlere bağlı kaldıklarını gösteriyor.” Yani reklamsız ücretli aboneliğin Avrupa’nın düzenlemelerine uymak için olduğunu söyleyebiliriz.
Yorumlar