Yapay zekâ destekli bir platform olan Louisa’nın tanıtımıyla sosyal medya alanına bir adım atan Goldman Sachs, Louisa ile çalışan bağlantısını geliştirmeyi ve kuruluşlar içinde bilgi paylaşımını kolaylaştırmayı amaçlıyor.
Adını Marcus Goldman’ın kızı ve Samuel Sachs’ın eşi Louisa Goldman Sachs’tan alan Louisa, aylık 25.000 aktif kullanıcıya sahip. Louisa’nın kurucusu Rohan Doctor yaptığı açıklamada, “Küresel kuruluşlar, en büyük yatırımlarından, yani kendi çalışanlarından en iyi getiriyi elde etmek için yarışıyor. Louisa, daha da büyük bir gücü; tüm iş gücünün kolektif zekâsını ortaya çıkararak bu getiriyi en üst düzeye çıkarmalarına yardımcı oluyor” dedi.
Goldman Sachs’ın açıklamasına göre; Louisa, bireylerin, ekiplerin, işlerin, üniversitelerin, mezunların, toplulukların ve müşterilerin kapsamlı profillerini oluşturmak için kullanıcı tarafından sağlanan veriler ile sistem tarafından yönlendirilen bilgilerin birleşiminden yararlanıyor. Platformun amacı, doğru kişiye doğru zamanda doğru bilgiyi sağlayarak kullanıcıların kişisel markalarını oluşturmalarına, ağlarını genişletmelerine ve meslektaşları ve müşterileri hakkında güncel bilgilere sahip olmalarına olanak sağlamak. Haftalık olarak milyonlarca makale okuyan ve işle ilgili haberlere dayalı olarak potansiyel bağlantıları belirleyen Louisa, yapay zekâ yeteneklerinden yararlanarak profesyonel ağda devrim yaratmayı ve çalışanlar arasında sorunsuz bilgi paylaşımını kolaylaştırmayı hedefliyor.
Rohan Doctor, küresel kuruluşların iş güçlerinin kolektif zekâsını optimize etmeye ve yatırım getirilerini en üst düzeye çıkarmaya çalıştıklarının altını çiziyor. Platform, insanları ortak ilgi alanlarına ve potansiyel iş fırsatlarına dayalı olarak birbirine bağlayarak bu potansiyeli ortaya çıkarmayı hedefliyor.
Kaynak: Goldman Sachs Introduces AI-powered Social Media Startup ‘Louisa’ – Tech Times
Yorumlar