İnternet trafiğini analiz eden SimilarWeb’in tahminlerine göre, Mart ayında web üzerinden Twitter’ı ziyaret eden 2.6 milyon kişiden sadece 116 bini Twitter Blue’ya kaydoldu. Ancak SimilarWeb’in tahminlerinin, bir mobil uygulama aracılığıyla yapılan kayıt işlemlerini veya kuruluşlardan yapılan toplu satın alımları içermediğini belirtelim.
Twitter CEO’su Elon Musk, yalnızca Twitter Blue abonelerinin daha önce tanınmış kişiler için ayrılan mavi onay işaretlerinden yararlanabileceğini söylemişti. Mart ayında, eski sistem üzerinden doğrulanmış onay işareti alan kişiler Twitter’a giriş yaptığında, statülerini korumak için Twitter Blue’ya ödeme yapmak üzere kaydolmalarını teşvik eden bir mesaj aldılar. Bu değişikliğin aboneliklerde artışa yol açması bekleniyordu. Ancak beklenen olmadı ve Musk, Twitter’a ödeme yapıp yapmamaya karar vermeleri için önceden doğrulanmış hesabı olan bazı kullanıcılara daha fazla zaman verme kararı aldı.
The Information’a göre Twitter Blue’nun bu yılın Şubat ayında 300 binden az abonesi vardı. SimilarWeb tarafından tahmin edilen ek 116 bin kişi hesaba katılsa bile, bu Twitter’ın aylık kullanıcılarının yüzde 1’inden daha azının şu anda Twitter Blue’ya abone olduğunu gösteriyor.
Aylık bazda 500 milyondan fazla kişinin Twitter kullandığını söyleyen Musk, geçen ay attığı tweet’te Twitter’ın reklam gelirinin Ekim ve Mart ayları arasında yüzde 50 düştüğünü belirtmişti. Ayda 8 dolara mal olan abonelik hizmeti Twitter Blue’nun henüz kaybedilen geliri telafi edecek kadar büyümediğini söyleyebiliriz.
Kaynak: Musk’s Month Pushing Twitter Blue Failed To Win Many Subscribers – Bloomberg
Yorumlar