İş dünyasının popüler sosyal medya platformu LinkedIn, profillerini geliştirmek isteyen kişilere ve iş tanımları yazan işe alım uzmanlarına yapay zekâ desteği sunmaya başladı. LinkedIn’in Baş Ürün Sorumlusu Tomer Cohen, her ikisinin de gelişmiş GPT modellerine dayandığını söyledi. LinkedIn, kişiselleştirilmiş profiller için GPT-4’ü, iş tanımları için de GPT-3.5’i kullanıyor. Bunun yanı sıra şirket, konuyla ilgili 100 kursu bir araya getirerek ve yalnızca üretken yapay zekâya odaklanan 20 kurs daha ekleyerek LinkedIn Learning’de yapay zekâya daha fazla odaklanıyor.
Profiller için yapay zekâ destekli yazım özellikleri ilk olarak ödeme yapan Premium kullanıcılara sunulacak. Yapay zekâ desteği sayesinde kullanıcıların daha akıcı özgeçmişlere sahip olması amaçlanıyor. Şirket, “Aracımız, vurgulanacak en önemli becerileri ve deneyimleri tanımlar ve profilinizin öne çıkmasını sağlayacak önerilerde bulunur” diyor.
İş tanımları da benzer bir prensipte çalışacak: Bir işe alım uzmanı, iş unvanı ve şirket adı gibi bazı temel bilgileri yazacak. Ardından devreye girecek yapay zekâ aracı kullanıcı tarafından düzenlenebilir bir iş tanımı oluşturacak. Cohen, bir blog yazısında şunları söylüyor: “Aracımız daha sonra gözden geçirmeniz ve düzenlemeniz için önerilen bir iş tanımı oluşturacak ve size gönderiyi ihtiyaçlarınıza göre özelleştirme esnekliği sunarken zamandan ve emekten tasarruf etmenizi sağlayacak.”
Tüm bu güncellemelerin yanı sıra LinkedIn Learning’e yapay zekâ odaklı kurslar eklenecek. 100 kursu bir araya getiren şirket, üretken yapay zekâya odaklanan 20 kurs daha ekleyecek.
Kaynak: LinkedIn expands its generative AI assistant to recruitment ads and writing profiles – TechCrunch
Yorumlar